به گزارش پارس به نقل از فارس، یگان های ارتش سوریه عملیات های نظامی خود در شماری از مناطق ریف دمشق را ادامه دادند و سلسله عملیات های گسترده ای را در الحسکه و دیرالزور به اجرا گذاشتند. این درحالی است که عناصر مسلح به اعضای صلیب سرخ جهانی در استان الرقه حمله کردند.

***آنچه در زیر می آید، مشروح آخرین تحولات میدانی سوریه به تفکیک مناطق و استان ها است***

دمشق و ریف دمشق: ادامه عملیات ارتش در مناطق مختلف ریف دمشق

یگان های ارتش سوریه روز گذشته نیز مراکز تجمع افراد مسلح در منطقه « القابون» در ریف دمشق را پس از نفوذ چند گروه مسلح به آن ادامه دادند و در جریان آن به ویژه در نزدیکی شرکت « الخماسیه» ، اطراف القابون شمار زیادی از عناصر مسلح را کشته و زخمی کردند. این در حالی است که بوستان های این القابون روز گذشته شاهد شدیدترین درگیری ها بین ارتش سوریه با افراد مسلح بود.

همچنین یگان توپخانه ارتش سوریه نیز یک انبار ذخایر تسلیحاتی عناصر مسلح را در القابون و در نزدیکی منطقه « برج المعلمین» در جوار منطقه « جوبر» هدف قرار داد و آن را منهدم کرد.

در حالی که یگان توپخانه ارتش سوریه مراکز تجمع افراد مسلح در مناطق الشیفونیه، مزارع العب، عربین و زملکا را در ریف دمشق در جنوب سوریه را نیز هدف قرار داد و منهدم کرد.

یگان های ارتش سوریه نیز عملیات نظامی خود در جنوب شهر دمشق و به طور مشخص در مناطق الحسینیه، الذیابیه و الحجیره را ادامه داده و ده ها فرد مسلح را به قتل رساندند.

از سوی دیگر عناصر مسلح با حمله خمپاره ای به منطقه « التجاره» دمشق یک منزل مسکونی را هدف قرار دادند که تنها خسارات مادی از خود برجای گذاشت و تلفات جانی به همراه نداشت.

همچنین منابع سوری اخبار منتشره در برخی از منابع خبری و پایگاه های اینترنتی مبنی بر انفجار یک خودرو بمبگذاری شده در نزدیکی برج تاله در منطقه « المزه» دمشق را به شدت تکذیب کردند.

از منطقه « حرستا» در ریف دمشق نیز گزارش شده که اطراف این منطقه و در نزدیکی سامانه مسافربری « البولمان» در منطقه « جوبر» درگیری های شدید و سختی میان نیروهای ارتش سوریه با افراد مسلح در جریان بود که در جریان آن ۲۸ فرد مسلح کشته شدند.

الحسکه، الرقه و دیر الزور: تصرف مناطق جدیدی از سوی کردهای سوریه در الرقه و الحسکه

یگان های ارتش سوریه عملیات خود در استان الحسکه و ریف آن را ادامه دادند و مراکز تجمع افراد مسلح را در شهر الشدادی و روستای السد الجنوبی و شهرک های تل حمیس، الیعربیه تل براک هدف قرار داده و ضمن منهدم کردن آنها، ده ها فرد مسلح را به قتل رسانده و زخمی کردند.

در دیرالزور و به طور مشخص در نقطه نظامی « المسمکه» از توابع « المریعیه» در ریف دیرالزور تلاش افراد مسلح برای حمله به این نقطه نظامی دفع شد و در جریان عملیات به اجرا گذاشته شده شماری از عناصر مسلح کشته شدند که در میان آنها تروریست های معروفی همچون « أبو عثمان العراقی» و « حسن حمدی» شناسایی شدند.

همچنین یگان توپخانه ارتش سوریه یک انبار تسلیحات نظامی عناصر مسلح در منطقه « الحویقه» را هدف قرار داده و سلاح های موجود در آن را منهدم کردند.

از سوی دیگر گزارش شده که یگان های ارتش سوریه هم اکنون کنترل اغلب منطقه « الصناعه» در دیر الزور را در دست دارند.

اما از استان الرقه گزارش شده است که دفتر صلیب سرخ جهانی این استان در نزدیکی میدان « البتانی» و بیمارستان وابسته به آن در میدان « سیف الدوله» در شهر الرقه مورد حمله عناصر مسلح و غارت و سرقت تجهیزات آن و تعدی به برخی از کادرهای شاغل در آن قرار گرفت.

این درحالی است که یگان های ارتش سوریه چندین مرکز تجمع افراد مسلح در نزدیکی مناطقی همچون مدرسة المأمون و الحی الثالث در شهر الطبقه و شهر « الفروسیه» را هدف قرار داده و منهدم کردند و شماری از عناصر مسلح را به قتل رساندند که در میان آنها تروریست سعودی « عبدالغفور عبدالرحمن» ، ملقب به « ابو دجانه» شناسایی شد.

از شهر « تل ابیض» در استان الرقه و روستاهای اطراف آن نیز گزارش شده است که درگیری بین کردهای سوریه با عناصر گروه « امارت اسلامی عراق و شام ادامه دارد، این درحالی است که کردهای سوریه موفق شدند، کنترل مناطق گسترده ای از جمله روستاهای جلبه، السکریه و الیابسه را به دست گیرند و گروه های مسلح برای مقابله با کردها از سلاح های سنگین از جمله تانک و توپ جهت هدف قرار دادن روستاها و شهرک های کردنشین این مناطق استفاده کردند.

همچنین از شهرک « ابو راسین» از توابع « راس العین» در ریف الحسکه گزارش شده که کردهای سوریه موفق شدند، عناصر مسلح وابسته به گروه « جبهه النصره» را از این شهرک بیرون کنند و کنترل آن را به دست گیرند.

این درحالی است که درگیری کردهای سوریه با عناصر مسلح جبهه النصره در مناطق تل حلف، أصفر نجار و عین حصان در کنار شهر رأس العین ادامه دارد و روستاهای الأغیبش، مشرافة و مسیر تل تمر - رأس العین شاهد درگیری های پراکنده کردهای سوریه با افراد مسلح بود.

حمص: ادامه پیشروی های ارتش سوریه

از استان حمص در مرکز سوریه نیز خبر می رسد که پیشروی یگان های ارتش سوریه در شهر حمص همچنان ادامه دارد و این یگان ها به بوستان العلو در کنار مسجد « خالد بن الولید» در منطقه « الخالدیه» رسیده اند.

این درحالی است که دیگر یگان های ارتش سوریه نیز مانع نفوذ عناصر مسلح از مناطق سکرة و الرستن به منطقه « عشیره» شدند.

ادلب: کشته شدن بیش از ۱۰۰ فرد مسلح در عملیات ارتش

در استان ادلب در شمال غربی سوریه نیز یگان های ارتش سوریه مراکز تجمع افراد مسلح در مناطق الشیخ سندیان، السرمانیة و میدان الأکراد و بشلامون در ریف جسر الشغور و دیر سنبل، احسم، کفر رومة، معرة النعمان، تفتناز، سراقب و تلة نصیبین را هدف قرار داده و بیش از یک صد فرد مسلح را به قتل رسانده و شمار دیگری را زخمی کردند.

این در حالی است که یگان های نظامی فرودگاه نظامی « ابو الظهور» چندین تجمع عناصر مسلح در شمال شرقی فرودگاه و روستای المجاص را هدف قرار داده و شماری از عناصر مسلح را به قتل رساندند.

لاذقیه: عملیات ارتش سوریه علیه مقرهای سازمان القاعده

در غرب سوریه و در استان لاذقیه نیز یگان های ارتش سوریه مجموعه عملیات هایی را علیه مقرهای سازمان القاعده در این مناطق آغاز کردند و در این راستا یک مقر فرماندهی این سازمان در روستای خان الجوز در ریف لاذقیه را منهدم و ده ها نفر از آنها را به قتل رساندند. در میان کشته ها عناصر مسلحی با تابعیت های غیر سوری از جمله محمد ناجی سیو و مصطفى شبار شناسایی شدند.