به گزارش پارس ، علیرضا دائمی در گفت و گو با ایسنا، گفت: ایجاد وقفه در آغاز طرح ها طبیعی است چون اعتبارات طرح باید تامین شود و ماشین آلات مورد نیاز سفارش داده شوند.

وی تصریح کرد: خوشبختانه برای پروژه مگری در بودجه ۱۳۹۲، ردیف دیده شده و مقداری از اعتبار مورد نیاز هم از محل فروش اموال مازاد وزارت نیرو تامین می شود.

سرپرست معاونت آب و آبفای وزارت نیرو پیش از این در گفت وگو با خبرنگار ایسنا، درباره بازگشت سرمایه ۵۰۰ میلیون دلاری در ۱۵ سال گفته بود که بازگشت سرمایه مدل اقتصادی دارد و مدل اقتصادی هم خیلی دقیق است با رعایت همه مسائل محاسبات انجام می شود.

دائمی تاکید کرد: معمولا همکاران ما این قدر محافظه کار هستند که در مورد بازگشت سرمایه ریسک نکنند، یعنی شکی نیست که ریسک ها کامل دیده می شود.

وی در مورد نرخ برقی که به ایران صادر می شود گفت: قیمت برق معمولا نرخ جهانی دارد و نرخ خرید برق ثابت نیست، بنابراین قیمت برقی که به ایران صادر می شود معمولا بین ۹ تا ۱۲ سنت (حدود ۲۲۵ تا ۳۰۰ تومان) است.

واگذاری قطعی نیروگاه مگری به ارمنی ها

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی نیز در اواخر سال گذشته از واگذاری نیروگاه مگری در ارمنستان که با سرمایه ایرانی ساخته می شود به ارمنی ها خبر داد و گفت: بعد از ۱۵ سال نیروگاه مگری به ارمنی ها واگذار می شود چرا که قرارداد بین دو کشور قرارداد B. O. O. T است.

محمد بهزاد در گفت وگو با ایسنا، در مورد صحبت های گوناگون بیان شده پیرامون بازپرداخت سرمایه ایران که در نیروگاه مگری هزینه شده است، اظهار کرد: بازپرداخت فاینانس ایران از طریق صادرات برق تولیدی نیروگاه مگری به مدت ۱۵ سال به ایران خواهد بود و هیچ حکایت دیگری ندارد.

وی با اشاره به دریافت برق تولیدی نیروگاه مگری توسط توانیر گفت: توانیر برای دریافت برق تولیدی نیروگاه مگری به مدت ۱۵ سال قرارداد بسته و طبق این قرارداد برق تولیدی آن نیروگاه را در زمان مذکور از ارمنستان می خریم و از محل خرید این برق بازپرداخت سرمایه گذاری انجام می شود.

معاون وزیر نیرو در امور برق و انرژی در پایان خاطرنشان کرد: قرارداد ما بین ایران و ارمنستان قرارداد B. O. O. T است و بعد از آن کل نیروگاه به ارمنستان واگذار می شود.

به گزارش ایسنا، ایران در نیروگاه مگری ارمنستان حدود ۵۰۰ میلیون دلار از محل صندوق توسعه ملی سرمایه گذاری کرده است و قرار است ارمنستان با صادرات برق تولیدی آن نیروگاه به مدت ۱۵ سال سرمایه را به ایران بازگرداند.

نیروگاه مگری یکی از دو نیروگاه مشترک برق آبی ارس است که در خاک ارمنستان و خاک ایران ساخته می شوند.