به گزارش پارس به نقل از مهر، در هفته منتهی به ۲۹ خرداد ماه، ۴ میلیارد و ۷۶۸ میلیون سهم به ارزش ۱۶ هزار و ۶۴ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار تهران معامله شد که از لحاظ حجمی رشدی ۱۶۱ درصدی را در قیاس با هفته پیش تجربه کرد.

در هفته مذکور ۸۳ هزار و ۸۶۴ خریدار در ۲۴۴ هزار و ۲۰۵ دفعه به داد و ستد پرداختند. بر این اساس، حجم معاملات در قیاس با مدت مشابه قبل، ۵۳.۹ درصد و ارزش معاملاتعداد خریدااران ۴۹.۹ و دفعات معاملات ۴۳.۹ درصد رشد کرد.

نگاهی به جزئیات معاملات نشان می دهد که ۴ میلیارد و ۷۵۷ میلیون سهم به ارزش ۱۶ هزار و ۲۸ میلیارد ریال به صورت خرد و بلوک خریداری شده است. این در حالی است که از ابتدای امسال، ۳۳ میلیارد و ۱۶۶ میلیون سهم و حق تقدم به ارزش ۲۴۵ هزار و ۵۰۷ میلیارد ریال دادوستد شده است. در این مدت، تعداد ۷۹۴ هزار و ۹۰۳ سرمایه گذار، در دو میلیون و ۷۹ هزار و ۴۹۱ دفعه این تعداد سهام را خریداری کرده اند.

شاخص کل از ابتدای سال تا پایان خرداد ماه، ۱۰ هزار و ۸۷۶ واحد رشد کرد تا بازدهی ۲۸.۶ درصدی را نصیب سرمایه گذاران کند. این متغیر در ۲۹ خرداد ماه، بر روی عدد ۴۸ هزار و ۹۱۶ واحد ایستاد، این در حالی است که بازدهی این هفته بورس اوراق بهادار با رشد ۳ هزار و ۲۴۵ واحدی به ۷.۱۰ درصد رسید.

شاخص قیمت و سود نقدی هم عدد ۱۹۹ هزار و ۲۰ واحد را برای خود ثبت کرد. شاخص شناور آزاد نیز به عدد ۵۷ هزار و ۲۱۹ واحد رسید تا نسبت به ابتدای سال ۲۸.۲درصد رشد داشته باشد.

شاخص بازار اول ۳۸ هزار و ۱۰۱ واحد و شاخص بازار دوم ۸۵ هزار و ۶۰۳ واحد را در پرونده کاری خود ثبت کرد. در عین حال شاخص صنعت در آخر هفته منتهی به ۲۹ خرداد ماه، بر روی عدد ۴۲ هزار و ۸۶ واحد ایستاد که نسبت به ابتدای سال ۲۸درصد رشد کرد.

در هفته منتهی به ۲۹ خرداد ماه، ۳۰۲ هزار و ۳۲۰ برگه اوراق مشارکت به ارزش ۳۰۲ میلیارد ریال در بورس اوراق بهادار معامله شد که در قیاس با هفته پیش ۳۹.۸ درصد رشد را تجربه کرده است. آمارها از این حکایت دارند که از ابتدای امسال تاکنون یک میلیون و ۶۵۳ هزار و ۲۸۴ برگه اوراق مشارکت به ارزش یک هزار و ۶۵۳ میلیارد ریال در بورس خریداری شده است.