در حالی که رئیس شرکت توتال اعلام کرده تابستان امسال توسعه میدان گاز پارس جنوبی در ایران را آغاز می‌کند اما تاکید می‌کند کار در ایران فعلا ریسک بزرگی است، چرا که تحریم‌های آمریکا پابرجاست و امکان برگشت دوباره تحریم‌های قبلی هم وجود دارد.

پویان گفت: سرمایه‌گذاری در کشوری مثل ایران که هر لحظه امکان به هم خوردن شرایط و نیز تغییر قوانین به دلیل برگشت تحریم‌ها وجود دارد، ‌بسیار سخت است.

وی در عین حال گفت: در صورتی که منافع ما در این کشور تامین شود و سود خوبی داشته باشیم توسعه فاز 11 پارس جنوبی و سرمایه‌گذاری در این کشور را قبول خواهیم کرد.

رئیس شرکت توتال، ‌ گفت: گروه فرانسوی سرمایه اولیه یک میلیارد دلاری را پس از اینکه تحریم‌های بین‌المللی تحت توافق سال 2015 از ایران برداشته شد اجرایی خواهد کرد این در حالی است که واشنگتن هشدار داده است اگر به این نتیجه برسد که تهران برنامه‌های هسته‌ای خود را در راستای توافق انجام شده با قدرت‌های جهانی عملی نمی‌کند، ‌تحریم‌های بین‌المللی را احیا خواهد کرد.

پویان، گفت: ما ریسک یک میلیارد دلاری می‌کنیم چرا که این رقم می‌تواند بازارهای بسیار بزرگی را به روی ما باز کند. ما کاملاً برای انجام این ریسک محتاط هستیم و باید احتمال برگشت دوباره تحریم‌ها را در نظر بگیریم باید احتمال تغییر قوانین و مقررات را نیز لحاظ کنیم.

ادامه دارد ...