امیدواری ها به نشست روز شنبه اوپک و غیر اوپکی ها در مورد طرح کاهش تولید  موجب شد تا قیمت نفت در روز جمعه حدود یک درصد افزایش یابد.

اما قیمت هر دو شاخص نفتی در پایان معاملات هفتگی اولین کاهش در طی 4 هفته گذشته را تجربه کرد.

تقویت ارزش دلار بر قیمت نفت تاثیر منفی داشت و موجب شد که هر دو شاخص نفتی حدود 2 درصد پایین تر از بالاترین رقم های ثبت شده در اواخر ماه گذشته و پس از توافق نفتی واپک باقی بماند.

روز شنبه، وزرای نفت کشورهای عضو اوپک با تولید کنندگان غیر عضو اوپک در وین دیدار می کنند تا آنها را متقاعد به پیوستن به طرح کاهش تولید کنند.

خالد الفالح، وزیر انرژی عربستان گفته، وی به این نشست بسیار خوش بین است و انتظار دارد 10 تا 11 کشور غیر عضو اوپک در جریان این نشست متعهد به کاهش میزان مشخصی از تولید خود شوند.

الکساندر نواک، وزیر انرژی روسیه گفته انتظار دارد تولید کنندگان غیر عضو اوپک به طور کامل در کاهش تولید های توافق شده قبلی با اوپک مشارکت کنند.

پس از آنکه آمارها نشان داد که شرکت های نفتی آمریکا این هفته 21 سکو به تعداد سکوهای حفاری خود افزوده اند، افزایش قیمت ها تا حدی تضعیف شد. این افزایش بیشترین افزایش تعداد سکوها از جولای 2015 تاکنون است.

بر اساس این گزارش، قیمت هر بشکه نفت خام آمریکا در پایان معاملات دیروز با 66 سنت، معادل یک دلار و 30 سنت افزایش به 51 دلار و 50 سنت رسید. قیمت نفت برنت نیز در پایان معاملات دیروز 44 سنت، معادل 0.82 درصد افزایش داشت و به 54 دلار و 33 سنت رسید.

آذربایجان و قزاقستان هم نسبت به مشاکرت در کاهش تولید ابراز تمایل کرده اند.