به گزارش پارس به نقل از مهر، رحیم میدانی با اشاره به اینکه اصلاح روش های مدیریتی در بخش آب تنها راه نجات کشور است، افزود: اگر روش مدیریت در کشور اصلاح نشود حتی اگر به طور مرتب ۱۰ سال شرایط نرمال بارندگی را تجربه کنیم، باز هم وضع نگران کننده سفره های آب زیرزمینی درست نمی شود.

معاون وزیر نیرو با اشاره به اینکه وضع سفره های آب زیرزمینی با این بارندگی ها اصلاح نمی شود اظهارداشت: کاهش مصرف سفره های آب زیرزمینی تا ۱۱ میلیارد مترمکعب سبب جلوگیری از افت فعلی این ذخایر است.

وی تصریح کرد: شور شدن چاه های آب به نحوی که دیگر قابل استفاده برای کشاورزی نیست از دیگر پیامدهای استفاده بی رویه از این منابع آبی است. میدانی معضلات منابع آب های زیرزمینی را نتیجه مدیریت ناکارآمد آب دانست و گفت: وقتی سفره های آب زیرزمینی به روندی رو به نابودی می افتد وضع این ذخایر آبی هر روز بدتر خواهد شد.

معاون وزیر نیرو ادامه داد: جلوگیری از حفر چاه های غیرمجاز، جلوگیری از اضافه برداشت چاه های مجاز، ساماندهی برداشت از حوضه های آبریز راهکارهای نجات منابع آبی است. وی با اشاره به اینکه اعمال مدیریت در کل حوضه های آبریز اجباری است تصریح کرد: تعیین حجم برداشت و وضع مجوزهای چاه ها ضروری است و نباید هر کسی هر میزان آبی که می خواهد را برداشت کند.

میدانی کنترل ورود آلاینده ها به منابع آبی را نیز بسیار ضرروری دانست و افزود: ما باید از سامانه های آب زیرزمینی و سطح صیانت کنیم، زیرا مدیریت نکردن آب های سطحی سبب مُخل تغذیه آب سفره های زیرزمینی می شود.