پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس گفت: اینکه دولت بدون اعلام دقیق و شفاف‌سازی‌ شاخص‌ها و ضوابط نسبت به حذف یارانه برخی افراد اقدام کند چندان منطقی نیست.

جعفر قادری نماینده مردم شیراز و عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در گفتگو با پایگاه خبری تحلیلی «پارس» اظهار داشت: منطقی آن است که شاخص‌ های حذف یارانه نقدی خانوارها اعلام شود تا خانوارهایی که واقعا در فهرست مشمولین دریافت یارانه قرار داشته اما یارانه آنها به اشتباه حذف می‌ شود، قادر به ارایه درخواست بررسی مجدد باشند. 

وی افزود: اعلام دقیق و شفاف ضوابط حذف یارانه ثروتمندان، زمینه اعتراض بسیاری از افراد واقعا ثروتمند که یارانه آنها حذف شده را از بین می‌برد. 

وی اضافه کرد: اینکه دولت بدون اعلام دقیق و شفاف‌ سازی‌ شاخص‌ها و ضوابط نسبت به حذف یارانه برخی افراد اقدام کند چندان منطقی نیست.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در این مورد توضیح داد: دولت براساس اطلاعاتی که از سرپرستان خانوار به ‌دست آورده نسبت به حذف یارانه ثروتمندان اقدام می ‌کند، به ‌نظر می ‌رسد مسیر انجام این کار اینگونه درست است.

وی افزود: طبیعی است که یارانه برخی افراد نیازمند با قرار گرفتن نام آنها به اشتباه در فهرست افراد ثروتمند حذف شود که البته قابل رفع است. 

قادری اضافه کرد: مثلا وقتی به نام فردی که تحت پوشش نهادهای حمایتی به عنوان نمونه کمیته امداد است واردات صورت گیرد این امر می‌تواند به اشتباه در حذف یارانه افراد نیازمند منجر شود.

نماینده مردم شیراز تصریح کرد: مجلس به این موضوع که دولت بر چه مبنایی و با ملاک قرار دادن چه عدد و رقمی خانوارهای ثروتمند را شناسایی یا از چه منبعی اطلاعات مورد نیاز برای حذف یارانه آنها را کسب می‌کند، ورود نخواهد کرد.

وی با اشاره به فرایند حذف افراد از فهرست یارانه بگیران گفت: با درنظر گرفتن آمارهای ارایه شده از تعداد افراد ثروتمندی که یارانه آنها حذف شده است می‌ توان گفت، متأسفانه این تعداد قابل ملاحظه نبوده، دولت به کندی برای حذف یارانه ثروتمندان گام برداشته و بیشتر نگران تبعات سیاسی حذف یارانه ثروتمندان است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در مورد بررسی این موضوع در مجلس شورای اسلامی گفت: با اتمام تعطیلات مجلس در هفته آینده شاید نیاز باشد که مجلس به موضوع ضوابط و شاخص‌ های حذف یارانه ثروتمندان ورود پیدا کرده و از دولت در این زمینه توضیح بخواهد. 

قادری افزود: کمیسیون برنامه و بودجه اجرایی‌شدن تکلیف دولت در زمینه اعلام شاخص‌های حذف یارانه نقدی ثروتمندان را دنبال خواهد کرد.