پايگاه خبري تحليلي «پارس»- دو تيم پرطرفدار استقلال و پرسپوليس به پيشكسوتان اين دو باشگاه واگذار خواهد شد.

به گزارش پايگاه خبري تحليلي «پارس»، با توجه به اينكه شرايط لازم در ميان شركت ها، افراد و دستگاههاي متقاضي براي در اختيار گرفتن استقلال و پرسپوليس وجود ندارد برآوردها نشان مي دهد كه واگذاري دو تيم پرطرفدار استقلال و پرسپوليس در مرحله بعدي مزايده نيز انجام نخواهد شد.

بر اين اساس، برخي خبرها حكايت از آن دارد كه به مدت 2 تا سه سال، مديريت صفر تا صد اين دو باشگاه به پيشكسوتان واگذار خواهد شد.

گفته مي شود پيشكسوتان استقلال در مورد انصاري فرد و پيشكسوتان پرسپوليس نيز در مورد حسين هدايتي براي اداره باشگاه به جمع بندي رسيده اند.

بر اساس قانون، چنانچه دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در این مزایده نیز به بخش خصوصی واگذار نشود با اجازه‌ای که سازمان خصوصی سازی از کمیته واگذاری دریافت می‌کند می‌تواند با ایجاد شرایط جدید برای واگذاری این دو باشگاه با متقاضیان وارد مذاکره شود که در این صورت شرایط مزایده بر واگذاری این دو باشگاه حاکم نخواهد بود.

علاوه بر خودروسازها واردکنندگان خودرو به کشور نیز برای خرید باشگاه استقلال ابراز تمایل کردند و به تشخیص این که فرد یا سازمان خریدار از اهلیت لازم برخوردار است بر عهده سازمان خصوصی‌سازی است. بر اساس گزارش پارس، این سازمان یا شرکت دولتی نمی تواند خریدار این دو باشگاه باشد چرا که این امر با اهداف سازمان خصوصی‌سازی و مجلس مغایرت دارد.

شايعه ها همچنان جريان دارد
شایعه‌ای بسیار مهم با تیراژ وسیع در فضای فوتبال ایران منتشر شده؛ اینکه قرار است سرخابی‌های پایتخت به شرکت‌های خودروسازی واگذار شوند. بر اساس گزارش پارس، اولین‌بار مهدی تاج، رئیس سازمان لیگ بعد از ناکامی مزایده دوم چنین مساله‌ای را مطرح کرد و حتی مدعی شد در این مورد مذاکراتی نیز با وزیر صنعت صورت گرفته است. در آن زمان شاید این موضوع زیاد از سوی مخاطبان فوتبال ایران جدی گرفته نشد، اما حالا اوضاع تغییر کرده و داستان واگذار شدن پرسپولیس و استقلال به ایران خودرو و سایپا، به شدت جدی‌تر از قبل به نظر می‌رسد.

اما برخي سوالات جدي در اين خصوص مطرح مي كنند كه احتمال واگذاري سرخابي ها  را به صفر نزديك مي كند. 

به‌عنوان مثال اگر پرسپولیس و استقلال به سایپا و ایران‌خودرو واگذار شوند، تکلیف تیم‌های ورزشی پیکان و سایپا چه می‌شود؟ 

فراموش نکنیم طرح انتقال تیم‌های تهرانی به شهرستان‌ها هم به دفعات با شکست مواجه شده و اصلا انتظار نمی‌رود این اشتباه تکرار شود. در این صورت این دو تیم چه سرنوشتی پیدا خواهند کرد؟ 

تکلیف تیم‌های غیرفوتبالی و عمدتا موفق این دو شرکت چه می‌شود؟ 

از این گذشته اگر مدیران بعدی سایپا یا ایران‌خودرو اصلا تمایلی به حضور در عرصه ورزش نداشتند چه آینده‌ای در انتظار سرخابی‌ها خواهد بود؟ 

خیلی از هواداران قدیمی این دو تیم هنوز به یاد دارند که مثلا پرسپولیس در دوران حیات زیر نظر معادن و فلزات با مشکل تغییر مدیریت و قطع علاقه مجموعه به ادامه فعالیت در فوتبال مواجه شد. همین مشکل سال‌ها بعد به شکلی مشابه برای استقلال و وزارت رفاه رخ داد. امروز چه تضمینی وجود دارد که دوباره پرسپولیس و استقلال دچار چنین دردسری نشوند؟ 

آیا آن روز دوباره قرار است سرخابی‌ها با کلی هزینه و جنگ اعصاب به دامان وزارت ورزش برگردند؟