به گزارش پارس به نقل از ایسنا, ابوالفضل شهباز با بیان این مطلب افزود: کاهش دما در فصل زمستان و یخ زدگی تأسیسات و کنتورهای آب در اماکن مسکونی و تجاری همه ساله خسارات مالی قابل توجهی را برای شهروندان و این شرکت به همراه دارد که می توان با تمهیدات مناسب از بروز این مشکلات پیشگیری کرد.

وی بیان کرد: با توجه به کاهش دمای هوا در روزهای اخیر واحتمال سردتر شدن هوا در روزهای آینده، ضروری است شهروندان با انجام مراقبت های لازم از یخ زدگی کنتور و انشعاب های آب منازل خود پیشگیری کنند.

وی اضافه کرد: استفاده از خاک اره که در کیسه ریخته شده، پوشال، پارچه، گونی، پشم شیشه و… در محفظه و محل استقرار کنتور آب از شیوه های موثر در مقابله با یخ زدگی کنتور بوده و به این طریق می توان از قطع طولانی مدت جریان آب در شبکه داخلی منزل و سایر اماکن جلوگیری کرد.

وی از شهروندان خواست در صورت بروز یخ زدگی از حرارت دادن مستقیم و یا ریختن آب جوش بر روی کنتور و یا شبکه آب داخل ساختمان پرهیز و از برافروختن آتش در مجاورت تأسیسات آبی خودداری کنند.

مدیرعامل شرکت آبفای ساوه افزود: برای رفع مشکل یخ زدگی از آب ولرم و حرارت غیرمستقیم استفاده شود.

وی با اشاره به اینکه شرکت آب و فاضلاب در زمان نصب کنتور هر یک از مشترکین، تمامی نکات ایمنی از جمله نصب کنتور در حوضچه ای با دریچه مناسب به عمق ۴۰ سانتی متر و با فاصله حداقل ۱۰ سانتی متر از کف حوضچه و جلوگیری از ورود آب به محفظه آن را رعایت می کند، خاطرنشان کرد: در صورت بروز هرگونه مشکل ناشی از عدم رعایت نکات ایمنی یادشده از جمله عایق بندی و حفاظت لوله ها و کنتور، نامناسب بودن محل کنتور و لوله کشی ساختمان هیچگونه مسئولیتی متوجه شرکت آب و فاضلاب نخواهد بود.