درود بر ملت حمدان!

 
پیامبر اسلام (ص) ، حضرت علی (ع) را برای دعوت مردم یمن به اسلام به آن سامان رهسپار فرمودند.
درود بر ملت حمدان!

پیامبر اسلام (ص) ، حضرت علی (ع) را برای دعوت مردم یمن به اسلام به آن سامان رهسپار فرمودند.
وقتی که حضرت به نخستین نقطه مرزی یمن رسید افراد قبیله حمدان را که از بزرگترین قبایل یمن بودند، برای شنیدن نامه پیامبر دعوت نمود.
حضرت علی (ع) پیام پیامبر خطاب به ملت یمن  را خواند. شکوه مجلس و شیرینی بیان عظمت گفتار پیامبر آنچنان قبیله حمدان را تحت تأثیر قرار داد که همگی ظرف یک روز اسلام آوردند. امیر مؤمنان جریان را به وسیله نامه به پیامبر اطلاع داد. 
پیامبر آنچنان مسرور شدند که  به سجده افتادند و خدا را شکر کردند. وقتی سر از سجده برداشتند فرمودند :«درود بر ملت حمدان»(۱)
خدا رحمت کند شهید قاسم سلیمانی را یک وقتی در اوج شرارت آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها در بی‌ثبات‌سازی دولت‌های محور مقاومت فرمود :« من خیالم از یمن راحت است!»
۸ سال ۱۷ کشور به رهبری آمریکا و انگلیس به سرکردگی امارات و عربستان ائتلاف کردند تا مردم یمن را به زانو درآورند اما در آخر در برابر اراده ملت یمن زانو زدند. قرار بود ظرف یک هفته صنعا را تصرف و دولت انقلابی آن را ساقط کنند اما در آخرگفتند دستی را که نمی‌شود قطع کرد باید بوسید.
آمریکا و انگلیس جمعه گذشته با حمله نظامی به چند نقطه خاک یمن خویشتنداری خود را از پرهیز از گسترش جنگ از دست دادند و زنگ ورود به باتلاقی را به صدا درآوردند که انقلابیون یمن مدت‌ها بود در انتظار آن بودند.
آمریکایی‌ها هنگامی این حمله را کلید زدند که صهیونیست‌ها در دادگاه لاهه توسط وکلای آفریقای جنوبی زیر چکش نقض حقوق بشری نسل‌کشی و جنایت جنگی بودند که در ۸۰ صفحه دادخواست آن تقدیم دادگاه شده بود.
حماس و جهاد اسلامی در غزه و کرانه باختری درحالی‌که رکورد نبرد حماسی ۱۰۰ روزه علیه صهیونیست‌ها را در تاریخ فلسطین به ثبت می‌رساندند، آمریکا و انگلیس مرتکب حماقتی شدند که استراتژیست‌های جهان به‌ویژه در مسکو و پکن را به حیرت انداختند.
آمریکا در حالی که زیر ضربات گروه‌های جهادی در سوریه و عراق به سر می‌برد چگونه به این نتیجه رسیده است که می‌تواند جبهه دیگری را در یمن افتتاح کند؟!
صهیونیست‌ها و شرکای انگلیسی و آمریکایی در حالی که زیر فشار حزب‌الله در شمال سرزمین‌های اشغالی هستند، تنها ۱۰درصد توان حزب‌الله را در ضربات جدی تجربه می کنند، چگونه است که فکر می‌کنند با گشایش ماجراجویی جنگی در یمن کاری از پیش ببرند!
یمن اکنون با موشک های بالستیک با برد ۲۰۰۰ کیلومتر بندر ایلات رژیم صهیونیستی را می زند. پایگاه های آمریکا در تنگه هرمز و باب‌المندب و در عراق و سوریه و … زیر برد پهپادی و موشکی یمن است. ناوگان پنجم دریایی آمریکا در سواحل بحرین یک سیبل ثابت در برابر حملات موشکی یمن است. چگونه است آمریکا و انگلیس با چنین سیبل‌های ثابتی وارد جنگی شده اند که حریفان آنها اساسا سیبل آشکاری ندارند که آنها بزنند. مگر نبرد در غزه را به عنوان یک تجربه نمی‌بینند که ۱۰۰روز است می‌جنگند اما نتوانستند موشک باران حماس را متوقف کنند، حتی یک اسیر آزاد کنند و آسیبی به ساز و سازه حماس وارد سازند؟!
زمان و زمانه به نفع آمریکایی‌ها و صهیونیست‌ها نیست. آنها مشغول هزینه کردن هستند بدون این‌که تصوری از درآمد داشته باشند!
آمریکایی‌ها به زودی خواهند فهمید هزینه جنگ‌افروزی بیشتر از تسلیم در برابر اراده ملت هاست.
فرار آنها از ویتنام و افغانستان یک سند تاریخی برای این حقیقت آشکار است.
رزمندگان محور مقاومت، مسلمانان و آزادگان جهان منتظر پاسخ شگفتانه یمنی‌ها هستند. این پاسخ قطعا پیامبر اعظم (ص) و امیر مؤمنان (ع) که ناظر این جنگ نابرابر هستند را خشنود خواهد کرد.
پی نوشت :
۱- فروغ ابدیت – ج ۲ – آیت‌الله جعفر سبحانی صفحه ۴۵۵