آنتونی کوردزمن در گزارشی 192 صفحه‌ای در وبسایت این اندیشکده نوشت: آمریکا و شرکای عربش در خلیج (فارس) با تهدیدهایی گسترده، از جمله جنگ داخلی، بی‌ثباتی و دودستگی‌ها در یمن،‌ عراق و سوریه، مواجه هستند. با این حال،‌ ایران جدی‌ترین چالش نظامی است.
کوردزمن می‌افزاید: ایران توانست نفوذ نظامی‌اش را در غزه، لبنان، عراق، سوریه و نیز در برخی کشورهای حوزه خلیج(فارس) افزایش دهد و تجهیزات موشکی دریا - هوایی را مستقر کرد که به واسطه این تجهیزات می‌تواند در سراسر خلیج‌(فارس)، تنگه هرمز و خلیج عمان به جنگ نامتقارن مبادرت کند.
وی می‌نویسد: ایران همچنین تجهیزات عمده موشکی در اختیار دارد که قدرت کشندگی و تخریب آنها می‌تواند به مراتب بیشتر شود. موشک‌های معمولی مجهز به سیستم رهگیری دقیق می‌تواند توازن منطقه‌ای را از اساس تغییر دهد.
از سوی دیگر پایگاه اینترنتی آژانس دفاع موشکی آمریکا  وابسته به وزارت دفاع آمریکا در گزارشی به شرح توان موشکی ایران پرداخت و نوشت: موشک‌های قاره پیمای تهران تا سال 2015 قابلیت هدف قرار دادن خاک آمریکا را خواهند داشت.
برپایه این گزارش «ایران از سال 2008  چند بار موشک‌های دومرحله‌ای ماهواره‌بر سفیر را آزمایش کرده است و موشک‌های ماهواره‌بر دوربرد سیمرغ را نیز توسعه داده است. ایران از سال 2010 موشک‌های کوتاه‌برد قیام نسل چهارم از موشک‌های دوربرد فاتح را رونمایی و اعلام کرد موشک‌های ضد ناو بالستیک را به تولید انبوه برساند. این کشور موشک‌های میان‌برد شهاب 3 را از نظر کارآیی و برد توسعه داده است. موشک دو مرحله‌ای سجیل را نیز با سوخت جامد تولید کرده است.»