۱- هابرماس، فیلسوف آلمانی در مورد کشتار بی‌رحمانه زنان، کودکان و ویران‌سازی مدارس، مساجد، کلیساها و بیمارستان‌ها در غزه به همراه دو فیلسوف صهیونیست دیگر بیانیه‌ای صادر کرده و اقدامات ارتش اسرائیل را «اصولی» دانسته است!
او با تردستی خود را به‌عنوان یک اندیشمند چپ‌گرا معرفی کرده است، درحالی‌که همه چپ‌گرایان عالم امروز علیه آمریکا و اسرائیل سازه‌های اصلی تظاهرات میلیونی مردم در
 ۵ قاره را تشکیل می‌دهند. او جانب رژیم اشغالگر قدس را گرفته و حاضر نیست از ظلمی که به ملت فلسطین می‌رود تبری جوید.
بیانیه هابرماس یک رونمایی از فیلسوفان سیاسی صهیونیسم است که اندیشه‌های منحط خود را بر بخشی از جامعه دانشگاهی تحمیل کرده‌اند.
فیلسوفان صهیونیست معتقدند بشر در موقعیتی از تاریخ است که خدا غایب است لذا هر غلطی و جنایتی را می‌تواند مرتکب شود.
در برابر این فیلسوفان، کسانی هستند که معتقدند اسرائیل، محصول روایتی از تاریخ است که واقعیت ندارد. اسرائیل یک «ناداستان» است که براساس توهم، تخیل، تحریف و دروغ نوشته‌شده است.
۲- از بیانیه هابرماس می‌توان فهمید که چرا برخی از اصلاح‌طلبان که سر در آخور «فتنه» علیه نظام، مردم و انقلاب دارند در مورد حمایت از مردم فلسطین تردید دارند و سکوت کرده‌اند و یا بی‌شرمانه از اسرائیل حمایت می‌کنند!
برخی اصلاح‌طلبان در ایام فتنه میزبان او در دانشگاه تهران بودند.
«اصولی» که هابرماس از آن یاد می‌کند و اسرائیل غاصب را مجاز به ارتکاب جنایت علیه بشریت و جنایات جنگی می‌کند، همان اصولی است که مدرنیته براساس آن پایه‌گذاری شده است و در نیمه اول قرن بیستم با دو جنگ جهانی میلیون‌ها انسان را به کام مرگ کشاند. جنگ جهانی اول و دوم محصول مناقشات جاه‌طلبانه سه فرزند مدرنیته یعنی «فاشیسم»، «کمونیسم» و «لیبرالیسم» بود. برخی محافل علمی و دانشگاهی ما از عفونت فکری فاشیسم، کمونیسم و لیبرالیسم رنج می‌برند.
آن‌ها اجازه نمی‌دهند انقلابیون با اندیشه‌های ناب الهی این گندزدایی را انجام دهند.
۳- خداوند رحمت کند حضرت علامه طباطبایی را؛ او در دهه ۳۰ کمر همت بست و با جمعی از شاگردان خود نقد متأملانه و متفکرانه محصولات فکری مدرنیسم را در دستور کار حوزه علمیه قم قرار داد. اما سرسپردگان عقلانیت مدرن تاب شنیدن نقدهای بنیادین به تفکر غربی را نداشتند و حتی تا چاقوکشی علیه متفکر نامدار معاصر یعنی آیت‌الله شهید مطهری پیش رفتند!
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اعضای کنگره بزرگداشت علامه طباطبایی فرمودند: «علامه طباطبایی استاد تهاجم به اندیشه‌های مهاجم بود»
و نیز فرمودند: «اغلب شاگردان علامه طباطبایی جزو شهیدان انقلاب و نقش‌آفرینان در انقلاب اسلامی بودند.»
اینکه در اولین ماه‌های انقلاب دو فیلسوف الهی از شاگردان علامه یعنی آیت‌الله مطهری و آیت‌الله مفتح به تیغ ترور سپرده شدند، نشان از آن می‌داد که هرگونه تحول‌خواهی برای خروج از پارادایم مدرنیته را فیلسوفان صهیونیست کفر می‌دانند و اجازه «افق‌گشایی» فکری را ذیل نام انقلاب اسلامی نمی‌دهند.
۴- جامعه دانشگاهی ما گرفتار یک «دشمن خانگی» است که از آبشخور فیلسوفان صهیونیست در حوزه حقوق، علوم سیاسی و جامعه‌شناسی تغذیه می‌کند. مأموریت این جماعت «انسدادآفرینی» در راه پیشرفت کشور و مسئله‌سازی و شبهه‌پراکنی در برابر حقانیت اسلام، انقلاب و امام (ره) است.
این دشمن خانگی اجازه «افق‌گشایی» در حل مشکلات مردم نمی‌دهد تا ثابت کند، اسلام در حل مشکلات انقلاب، عاجز است.
لذا رهبری عزیز در همین دیدار با برگزارکنندگان کنگره بزرگداشت علامه طباطبایی فرمودند: «ما نیازمند پایگاه فکری تهاجمی برای پاسخ به شبهات هستیم. تشکیل پایگاه فکری تهاجمی را باید از علامه طباطبایی یاد بگیریم.»
۵- امروز مردم ۵ قاره جهان همگام با ملت ایران در کشورهای خود با هر فکر و ایده و نژادی به خیابان‌ها آمده‌اند.
پربسامدترین واژه در اجتماعات بشر امروز «مرگ بر صهیونیسم» است.
مردم دنیا «اسرائیل» را نماد و نمود اصلی ارزش‌های مدرنیسم می‌دانند ارزش‌هایی که آمریکا و اشرار جهانی به سرکردگی انگلیس و فرانسه و آلمان از آن دفاع می‌کنند.
ارزش‌هایی که برای حفظ آن به طفل شیرخواره رحم نمی‌کند و کودک‌کشی را یک ارزش می‌داند. ارزش‌هایی که مساجد و کلیساها را ویران می‌کند و برای اینکه ثابت کند برای جان انسان‌ها اهمیت قائل نیست بیمارستان‌ها و خانه‌ها را بمباران می‌کند.
اسرائیل عالی‌ترین محصول تمدن غرب است. محصول و ماهیت تمدن غرب جز جنگ و خونریزی، نقض حقوق بشر و نقض آزادی‌های اساسی و مردم‌سالاری دینی نیست.
امروز شاهد بیداری و حرکت وجدان بشری در برابر تبهکاری‌های فکری فیلسوفان صهیونیست هستیم. هیچ قدرتی نمی‌تواند جلوی این حرکت الهی و انسانی را بگیرد.