الف: دکتر محمود سریع‌القلم، استاد تمام گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی و دکترای روابط بین‌الملل از دانشگاه کالیفرنیا در خبر آنلاین، مطلبی تحت عنوان ؛ ۳۰ ویژگی که کشوری را به سمت کره جنوبی شدن می‌برد نوشته که جالب و حیرت‌انگیز است.
به فهرست ویژگی‌های کشور کره جنوبی به روایت دکتر محمود سریع‌القلم دقت کنید:
۱- صددرصد مردم می‌دانند برای رشد باید رقابت کنند.
۲- صددرصد مردم فقط یک شغل دارند.
۳- صددرصد مردم برای اعتبار و منزلت جهانی کشور اهمیت ویژه قائل هستند.
۴- ۹۰ درصد مردم آن راست‌گو باشند.
۵- ۹۰ درصد مردم، یک شخصیت داشته باشند.
۶- ۹۰ درصد مردم شفافیت فکری و رفتاری داشته باشند.
۷- ۹۰ درصد مردم خوش‌قول باشند.
۸- ۹۰ درصد مردم، یک جهان‌بینی دارند.
۹- ۹۰ درصد مردم مرتب کتاب می‌خوانند.
۱۰- ریشه استقلال سیاسی را در تولید ثروت بداند.
۱۱- …
۳۰- عامه مردم حس مثبتی نسبت به کشور و آینده آن داشته باشند.
آقای سریع‌القلم هیچ اصراری ندارند از مدینه فاضله‌ای که در کره جنوبی به دلیل حکمرانی در سئول می‌بینند برای این ۹۰ درصد و آن ۱۰۰ درصدی‌‌هایی که گفته‌اند سند و مدرکی ارائه دهند.
ب- بایک جستجوی ساده در گوگل تصویری متفاوت ازآنچه که آقای سریع‌القلم از کره جنوبی می‌دهند، را شاهد هستیم.
– در سال ۲۰۱۸ کمیته رفع تبعیض علیه زنان سازمان ملل گزارشی داده است که دولت کره جنوبی بیست‌وهفت میلیارد وون کره از بودجه ملی را صرف مجازات و پیشگیری از خشونت خانگی و جنسی کرده است.
– اسناد و گزارشات مشهود نشان می‌دهد کره جنوبی دوازدهمین کشور در جهان در مورد میزان خودکشی است. خودکشی در این کشور، چهارمین علت مرگ‌ومیر شناخته می‌شود!
– خشونت زناشویی رایج‌ترین شکل خشونت خانوادگی در کره است از هر ۶ زوج در کره جنوبی یک زوج بیش از یک مورد خشونت فیزیکی از سوی همسرش را تجربه کرده است!
– ۵۰ درصد از بزرگسالان کره‌ای اعلام کرده‌اند که مایل به تماس با پلیس برای خشونت زناشویی نیستند زیرا آن را یک موضوع خانوادگی می‌دانند!
– جامعه خبری تحلیلی الف ۱۹ شهریور ۱۴۰۰ خبری تحت عنوان «جهنم در حومه سئول گران‌ترین شهر کره جنوبی» می‌نویسد:« در حومه ساختمان‌های سر به فلک کشیده و مجلل و گران‌ترین محله سئول یک پیرزن ۸۰ ساله به نام گیم اوک‌یند در محله فقیرنشین گوریونگ به اجبار برای گرم کردن خود زغال چوب می‌سوزاند تا زاغه مخروبه خود را در کنار محله‌ای مسکونی با ۲۰۰۰ سکنه گرم کند!
این خبر می‌افزاید محله فقیرنشین گوریونگ، نمادی از نابرابری اقتصادی در کشوری است که نیمی از سالمندان آن در فقر به سر می‌برند.
و این بالاترین نرخ فقر بین کشورهای عضو سازمان همکاری (OECD) محسوب می‌شود! خانم گیم از ۳۰ سال پیش پس از مرگ شوهرش همراه با ۵ فرزندش با یارانه زندگی می‌کند. او می‌گوید از اینکه حس می‌کنم در اینجا بمیرم تنم به لرزه می‌افتد.
ج- نمی‌دانم با روایت آقای سریع‌القلم چه آنجا که می‌گوید؛ صد درصد و چه آنجا که می‌گوید ۹۰ درصد مردم کره جنوبی چنین و چنان هستند چه باید کرد؟ او فکر می‌کند مردم ما در دوره قاجار زندگی می‌کنند و خبری از اوضاع‌واحوال دنیا ندارند، هر روایتی را می‌شود به خورد مردم داد! او احتمال نمی‌دهد یک نفر با فشار دادن چند دکمه در اینترنت سر از چندوچون روایت او درآورد. مگر می‌شود مردم کشوری ۹۰ درصد راست‌گو باشند، ۱۰۰ درصد شغل داشته باشند، ۹۰ درصد خوش‌قول باشند و ۹۰ درصد مردم ، یک جهان‌بینی داشته باشند. این‌همه بزن‌وبکوب و خشونت زیر سقف خانه‌ها داشته باشند و رکورددار خودکشی در جهان باشند!
مگر ممکن است کشوری که آمریکا در آنجا پایگاه نظامی داشته باشد و گاهی اخبار تجاوز آن‌ها به نوامیس کره‌ای منتشر می‌شود، استقلال سیاسی داشته باشد؟ این چه استقلالی است که ۷ و ۸ میلیارد دلار به ایران بدهکار است اما آمریکا اجازه نمی‌دهد بدهی خود را بپردازد!!
۲- جناب محمود سریع‌القلم، استاد تمام گروه علوم سیاسی دانشگاه شهید بهشتی است ،عضو انجمن مطالعات بین‌الملل آمریکا ، شورای دستور کار جهانی مجمع جهانی اقتصاد سوئیس ، استاد غیرمقیم دانشگاه اقتصاد و روابط بین‌الملل (ASTRI) ایتالیا است. او دارای دکترای روابط بین‌الملل دانشگاه کالیفرنیا و … است.
فلسفه این‌همه خلاف‌گویی  و جعل روایت با این اعتبار علمی از کره جنوبی و تحقیر مردم کشورش و تیکه‌پرانی علیه دولت ناشی از چیست؟
ایران امروز الگوی آزادگان جهان است. ایران امروز رکورددار پیشرفت‌های علمی و فنی در همه حوزه‌های دانش بشری است. ایران امروز نمونه کامل و بی‌شباهت با هیچ کشوری در مورد استقلال سیاسی است. ایران امروز شجاعانه در پرتو رشادت جوانان خود سینه‌به‌سینه آمریکا ایستاده است و ایران امروز …
چرا این واقعیت‌ها در ذهن مبارک کسی که یک قطار از عناوین علمی در بزرگ‌ترین دانشگاه‌های داخل و خارج را به یدک می‌کشد، خطور نمی‌کند؟!