ابراهیم عزیزی، نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با پارس نیوز درخصوص اخبار جدید مذاکرات هسته‌ای مبنی بر نزدیک شدن به متن نهایی تاکید کرد: مواضع جمهوری اسلامی ایران در خصوص مذاکرات کاملا شفاف و روشن است. اولین مطالبه‌ای که ما داشتیم و دولت هم باید حتما آن را مد نظر داشته باشد موضوع لغو تحریم‌ها و به عبارتی انتفاع اقتصادی جامعه ما است که باید برای کشور و مردم از توافق حاصل شود.

وی افزود: اگر این توافق برای کشور ما نفع اقتصادی نداشته باشد و اینطور باشد که ما مثل گذشته نقد را بدهیم و نسیه دریافت کنیم و به وعده‌ها دلخوش باشیم، نمی‌پذیریم و برای جمهوری اسلامی ایران قابل قبول نیست.

مسائل پادمانی و رفع پایدار تحریم‌ها، شرط اصلی ایران است

عزیزی خاطرنشان کرد: موضوع دوم در خصوص با پادمان است. جمهوری اسلامی ایران خواستار آن است که باید این پرونده دروغین و اتهام که هر از گاهی توسط رژیم غاصب در اختیار آژانس قرار می‌گیرد، متوقف شود. آژانس نباید به این گزارشات دروغین تن دهد و به عبارتی بسته شدن پرونده‌های پادمانی برای همیشه از بحث‌های جدی ما است که باید به نتیجه برسد. هم دولت و هم مجلس بر سر آن توافق دارند و تاکید دارند که باید حل و فصل شود.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس تصریح کرد که موضوع سوم جمهوری اسلامی ایران این است که برخی طرف‌های توافق به راحتی نقض عهد می‌کنند و توافق را زیرپا می‌گذارند و باید دولت از این‌ها تضمین‌های اساسی و غیرقابل بازگشتی بگیرد.

وی درانتها می‌گوید: اگر دولت تضمین‌های لازم را بگیرد و مطمئن شود پرونده پادمان بسته شده است و رفع تحریم‌ها هم به انتفاع اقتصادی برای کشور منجر می‌شود مجلس هم حتما در همین راستا همراهی‌های لازم را انجام می‌دهد.