به گزارش پارس به نقل از فارس، علاءالدین بروجردی امشب در نشست اساتید دانشگاه های بناب با موضوع نرمش قهرمانانه با اشاره به توفیقات کسب شده توسط جمهوری اسلامی در مسائل سیاست خارجی، اظهار کرد: توفیقات جمهوری اسلامی در این بخش قابل توجه بوده و عقلاً آمریکا احساس می کند که بدون وجود ایران حل بحران های منطقه عملی نیست و البته تحمل آن نیز برای آمریکایی ها سخت است.

وی با اشاره به اینکه امروز موقعیت جمهوری اسلامی با گذشته قابل مقایسه نیست، ادامه داد: فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص نرمش قهرمانانه نیز در همین راستاست.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس با تأکید بر اینکه امروز موضع ما موضع اقتدار است، خاطرنشان کرد: با موضع اقتدار در مقابل دشمنان می توانیم نرمش قهرمانانه را تحقق ببخشیم.

بروجردی با اشاره به فرمایشات روز گذشته مقام معظم رهبری در خصوص اینکه هیچ کس نباید تیم مذاکره کننده را سازش کار بداند، تصریح کرد: افرادی که اعضای تیم مذاکره کننده را سازشکار تعبیر می کنند، بدانند که اینها در مقابل نقطه نظرات مقام معظم رهبری ایستاده اند.

وی اضافه کرد: تیم مذاکره کننده مأموریت سختی را برعهده دارد و هیچ کس نباید افرادی را که مشغول کار و مأموریت هستند، تضعیف کند.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در عین حال عنوان کرد: اگر این مذاکرات درست شکل بگیرد، می تواند در چارچوب منافع ملی ما باشد.

بروجردی همچنین یادآور شد: تمام مسائل مربوط به مذاکرات هسته ای دقیقاً با نظر مستقیم مقام معظم رهبری انجام می شود.

وی با بیان اینکه جایگاه جمهوری اسلامی جایگاه بسیار بالایی است؛ خاطرنشان کرد: باید به آن باور داشته باشیم و اگر ما خودمان را باور داشته باشیم، آمریکایی ها مثل خیلی از قضایا کوتاه خواهند آمد، چراکه هنر ما در عرصه دیپلماسی این است که اهداف نظام جمهوری اسلامی را تحقق ببخشیم.

در ادامه حضور علا ء الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در شهرستان بناب، وی نشستی نیز با طلاب حوزه علمیه حضرت ولیعصر (عج) شهرستان بناب داشت که خبرنگاران اجازه حضور در این نشست را پیدا نکردند.