فولکس واگن  (به آلمانی: Volkswagen، تلفظ به شکل فولکس واگِن؛ مخفف به شکل VW) یک تولید کننده وسایل نقلیهٔ آلمانی است که دفتر مرکزی آن در وولفسبورگِ آلمان قرار دارد. شرکت فولکس در سال ۱۹۳۷ توسط جبهه کارگری آلمانی، که بیشتر بخاطر خودروی فولکس‌واگن قورباغه‌ای معروف است، تأسیس شد. این شرکت، پرچمدار گروه فولکس واگن، بزرگترین خودروساز با فروش جهانی درسال های ۲۰۱۶ و ۲۰۱۷، است.

فولکس واگن تیگوان

رده کراس اوورهای متوسط و یا سگمنت C-SUV از شلوغ ترین رده های بازار خودروی جهان شده است و امروز تمام خودروسازان برای این که بتوانند حرفی برای زدن داشته باشند باید در این رده محصولی را ارائه بدهند. فولکس واگن از جمله خودروسازانی بود که خیلی زود با  تیگوان  به این رده ورود کرد و خیلی زود این مدل تبدیل به پرفروش ترین مدل این کمپانی در سرتاسر جهان شد. اگرچه نسل فعلی تیگوان مدرن و به روز است، اما تخمین زده می شود که طبق رویه های این کمپانی آلمانی حداکثر تا سال ۲۰۲۴  نسل بعدی فولکس واگن تیگوان  را ببینیم که به صورت تمام برقی عرضه می شود.

خیز فولکس واگن آلمان برای ورود به بازار خودرو ایران

تاریخچه فولکس واگن تیگوان

کمپانی فولکس واگن نسل اول تیگوان را در سال ۲۰۰۷ و درست در زمانی که بازار کراس اوورها کم‌کم داشت داغ و داغ تر می شد معرفی کرد. در سال ۲۰۱۱ بود که فیس لیفت نسل اول معرفی شد و پس از آن در سال ۲۰۱۵ نوبت به معرفی نسل دوم این کراس اوور رسید که با طراحی مدرن براساس پلتفرم جدید کمپانی موسوم به MQB توسعه داده شده بود. این همان نسلی بود که به ایران هم آمد و اتفاقاً در بازار ایران هم توانست یکی از موفق ترین های کلاس خودش باشد. در سال ۲۰۲۰ فیس لیفت نسل دوم با تغییراتی در طراحی معرفی شد و با این مدل نسخه پلاگین هیبرید تیگوان هم معرفی شد و در همین زمان در بازار چین نسخه کوپه هم از همین نسل معرفی شد، که البته مختص به بازار چین بود. با این مقدمه و براساس این زمان بندی می بایست  نسل بعدی فولکس واگن تیگوان  سال ۲۰۲۴ در نسخه های بنزینی، هیبرید و تمام برقی به بازار آید.

تصویری جالب از کارخانه فولکس واگن

به‌روزرسانی مدل های جذاب و باسابقه

این روزها تمرکز کمپانی فولکس واگن بر مدل های جدیدش، یعنی سری ID.، است. خودروهایی تمام برقی که براساس پلتفرم MEB ساخته می شوند، اما در کنار آن ها، این شرکت آلمانی باید توجه ویژه ای هم به مدل های قدیمی و پرطرف‌دار خود مثل پولو، گلف و تیگوان داشته باشد. براساس تخمین های این کمپانی، فولکس واگن انتظار دارد تا سال ۲۰۲۶ تنها ۲۵ درصد فروشش به برقی ها اختصاص یابد، پس قطعاً خودروهای محبوب ذکرشده را در یک نسل دیگر خواهیم دید و پس از آن تا سال ۲۰۳۰ تمام محصولات این کمپانی تمام برقی می شوند که این یعنی یا جایگزین هایی برای این مدل های پرطرف‌دار معرفی می شود و یا باید با آن ها خداحافظی کنیم.

عکس/ پارکینگ کارخانه فولکس آلمان

طراحی نسل بعدی فولکس واگن تیگوان

قبل از هر چیز باید اشاره کنیم که تصاویر رندرهای به کاررفته در این خبر رسمی نیستند و از سایت CarScoops گرفته شده اند. این رندرها براساس طراحی های روز فولکس واگن شکل گرفته اند و همان طور که می بینید  نسل بعدی فولکس واگن تیگوان  با المان هایی مشابه با سری ID طراحی شده است. این همان سبکی است که تقریباً در لاماندو هم دیده بودیم و یکی از شاخصه های این نوع طراحی به کار رفتن ال ای دی های کشیده و یکسره در عقب و جلو خودروست. خطوط شکسته در طراحی نسل جدید به حداقل می رسد و جای خود را به خطوط منحنی می دهند و محوریت طراحی، راندمان بالای آیرودینامیک بدنه خواهد بود. احتمالاً  نسل بعدی فولکس واگن تیگوان  یک یا دو سال بعد معرفی می شود و عرضه گسترده جهانی این خودرو را نهایتاً در سال ۲۰۲۵ خواهیم دید. به نظر شما فولکس واگن تیگوان با این رویکرد طراحی، در نسل بعدی هم می توان موفقیت نسل های قبل را حفظ کند؟