با طولانی شدن زمان تعطیلی دانشگاه و خوابگاه‌ها برخی دانشجویان درخواست بازگشت به خوابگاه برای برداشتن وسایل برخی مورد نیاز خود از خوابگاه را دارند.

سعید جبیبا معاون دانشجویی دانشگاه تهران در پاسخ به این سوال که آیا این امکان فراهم است؟ گفت: در یک نوبت زمان برای برداشتن وسایل از خوابگاه اعلام شد و دانشجویانی که نیاز به مراجعه داشتند در خوابگاه حضور پیدا کردند و وسایل مورد نیاز خود را برداشتند.

وی گفت: قبل از پایان سال زمانی را تعیین کردیم و به دانشجوها اعلام شد که در این زمان می‌توانند برای برداشتن وسایل یا مدارک خود به اتاق‌های محل سکونت مراجعه کردند.

وی گفت: در حال حاضر همه خوابگاه‌ها و محیط‌های دانشجویی دانشگاه تهران ضدعفونی و گندزدایی شده است و امکان بازگشایی دوباره خوابگاه‌ها برای مراجعه دانشجویان به خوابگاه فراهم نیست، زیرا در این صورت همه اقدامات گندزدایی باید دوباره تکرار شود.

جبیبا تصریح کرد: در حال حاضر تمام سطوح در همه ساختمان‌های خوابگاه‌، فضای ورزشی، کتابخانه‌ و سایت در مجتمع‌‌های شهید چمران، فاطمیه، کوی پسران و دیگر خوابگاه‌های سطح شهر شستشو، ضدعفونی و گندزدایی شده که بیش از ۷۰ فضای دانشجویی است.

به گزارش فارس، پس از شیوع ویروس کرونا در کشور، براساس دستورالعمل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی دانشگاه‌ها و خوابگاه‌های دانشجویی به طور موقت تعطیل شد و سپس با دستور همین وزارت و ستاد ملی مقابله با کرونا این تعطیلی‌ها ادامه یافت.