به گزارش پارس نیوز، 

به گزارش روابط عمومی شبکه پرس تی وی، این برنامه مسایل و چالش های مبتلابه کشورهای حاشیه دریای خزر درخصوص تعیین سهم آنها از این دریا را بررسی خواهد کرد.

در این برنامه روش های تقسیم سهم هر کشور از دریای خزر، میزان منابع نفت و گاز این دریا و نحوه تعیین سهم هر کشور از این منابع طبق کنوانسیون جدید و نحوه تعیین میزان بهره برداری هر کشور از خاویار دریای خزر مورد بحث و گفت و گو قرار می گیرد.

«ایران امروز» همچنین به بحث پیرامون دغدغه مشترک ایران و روسیه برای جلوگیری از توسعه طلبی کشورهای غیرهمسایه با دریای خزر و تلاش این کشورها در این خصوص پرداخته و میزان بالای آلودگی در دریای خزر و افزایش خطر نابودی آبزیان در آن را مورد بررسی قرار خواهد داد.

این برنامه که با حضور کارشناسان مختلف از جمله بهرام امیر احمدیان کارشناس مسایل آسیای میانه و قفقاز، ابراهیم رحیم پور معاون سابق وزیر امور خارجه، حسن بهشتی پور تحلیلگر مسایل آسیای مرکزی، پروین فرشچی معاون وزیر محیط زیست در امور دریایی و محسن عامری تحلیلگر امور بین الملل روی آنتن خواهد رفت به انعکاس نظرات مردم درباره سهم ایران از این دریا می پردازد و تلاش برخی مخالفان ایران در خارج از کشور برای نشان دادن چهره شکست خورده از ایران در توافق کشورهای حاشیه خزر را مورد بررسی قرار می دهد.

«ایران امروز» به تهیه کنندگی یوسف پور انوری و اجرای لیلا فرامرزی ساعت 01:00 بامداد چهارشنبه 31 مرداد ماه روی آنتن شبکه پرس تی وی می رود. تکرار این برنامه چهارشنبه ساعت 06:00 و 19:00 ، پنجشنبه ساعت 08:00 و شنبه ساعت 11:00 پخش خواهد شد.