به گزارش پارس نیوز، 

به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس، اسکندر قاسمی گفت: این صندوقچه خاتم در کارگاه‌های ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس توسط اساتید درودگر و خاتم‌کار شیرازی ساخته شده است.

او گفت: این مضجع شریف پس از استقرار چند روزه در آستان مقدس حضرت احمدبن موسی الکاظم(ع)، با هدف نصب در محل قبر مطهر حضرت مسلم‌بن عقیل(ع) به نجف اشرف ارسال شد .

قاسمی در مورد مشخصات فنی این سازه گفت: این صندوقچه خاتم به طول ۳ متر و عرض ۲ متر و ارتفاع ۱.۷۰متر از بزرگترین سازه‌های خاتم تهیه شده برای عتبات عالیات است که طی ۲ سال ساخته شده است.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با اشاره به اینکه اقدامات این ستاد با استفاده از نذورات اهدایی مردم ایران و مطابق با نیت افراد انجام می‌شود، گفت: وظیفه ستاد بازسازی سازماندهی همه نذورات و هدایای مردم برای عتبات عالیات است تا بتواند به کمک این نذورات خدماتی را در حرم‌های مطهر به مردم شریف کشورمان ارائه دهد‌.

https://cdn.isna.ir/d/2018/08/19/3/57729960.jpg

 

قاسمی با بیان اینکه تمام نذورات مردم به چرخه اقتصادی کشور باز می‌گردد، ادامه داد: تمام اقلام، مصالح و لوازم مورد استفاده در بهسازی، بازسازی و توسعه‌ی حرمین شریف معصومین(ع) از بازار ایران خریداری می‌شود؛ بنابراین تمام نذورات با برکت به چرخه‌ی اقتصادی کشور باز می‌گردد و به این بخش رونق می‌دهد.

رییس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان فارس با بیان اینکه نیروهای خادم این ستاد، نیروهای متبرع و از عاشقان ساحت مقدس ائمه معصومین(ع) هستند، گفت: این عشق و علاقه موجب برپاماندن هرچه باشکوه‌تر این بارگاه‌های مقدس شده است و مردم عزیز ایران در راه حفظ و حراست از این بقاع آسمانی از جان و مال خود گذشته‌اند.

 

انتهای پیام/