به گزارش پارس ، نعمت الله ترکی در گفت وگو با ایسنا ، درباره روند قیمت ها به ویژه مواد لبنی، اعلام کرد: بر اساس اعلام ستاد تنظیم بازار کشور، پس از افزایشی که در خرداد ماه در قیمت لبنیات صورت گرفت، هیچ گونه افزایشی نداشتیم و این قیمت ها تا پایان سال ثابت خواهد ماند.

 

 

 

وی افزود: بر اساس گزارش های روزانه که از قیمت های بازار دریافت می شود، در حال حاضر افزایشی را در قیمت لبنیات شاهد نبودیم.

 

 

 

ترکی گفت: میزان ذخیره سازی مواد مایحتاج خوراکی مورد نیاز استان بر اساس اعلام شرکت پشتیبانی خواهد بود و برای شش ماهه دوم ذخیره سازی مواد غذایی نسبت به سنوات گذشته روند بهتری دارد و تا پایان سال می توانیم با استفاده از اقلام ذخیره شده، بازار را مدیریت می کنیم.

 

 

 

معاون برنامه ریزی استاندار تهران تصریح کرد: در حال حاضر میزان تولید و ذخیره گوشت و مرغ استان وضعیت مناسبی دارد، به طوری که بر اساس گزارش ها، میزان مصرف مرغ در استان حدود ۸۵۰ تن در روز است که این میزان مصرف بر اساس تولید، تامین می شود و مشکلی وجود ندارد و ذخیره سازی از منابع تولیدات داخلی در حال انجام است و وارداتی را در این زمینه نداریم.

 

 

 

وی درباره تمهیدات ویژه عید قربان و ماه محرم نیز که در پیش است، اظهار کرد: اداره کل پشتیبانی دام و طیور در حال برنامه ریزی است و هیچ گونه مشکلی را برای تامین دام زنده ویژه عید قربان و ماه محرم نخواهیم داشت.

 

 

 

ترکی ادامه داد: هماهنگی که با پایگاه های عشایری و اتحادیه ها صورت گرفته، برنامه ریزی های لازم جهت تامین تولید دام انجام گرفته است و در حال حاضر ۳۰ هزار راس دام زنده گوسفندی آماده عرضه است.

 

 

 

معاون برنامه ریزی استاندار تهران با بیان اینکه تهران تنها از استان های همجوار واردات گوشت قرمز دارد، گفت: هیچ گونه واردات گوشت برای استان، خارج از کشور انجام نمی شود.

 

 

 

به گفته وی، وضعیت تولید و ذخیره سازی گندم و برنج استان نیز مناسب است و تامین مایحتاج عمومی شهروندان نسبت به سال گذشته از وضعیت بهتری برخوردار شده و هیچ گونه مشکلی در این زمینه وجود ندارد.