به گزارش پارس ، این تهیه کننده سینما درباره ی موارد مطرح شده در نشست سینماگران با وزیر ارشاد جدید بهبخش ایسنا، توضیح داد: به واقع ۲۸ مرداد ماه در پی دعوت جناب آقای جنتی وزیر ارشاد جلسه ای با حضور تعدادی از فیلمسازان برگزار شد. در این جلسه دوستان سینماگر، محور گفت وگو خود را به مشکلات جاری سینما، بالاخص مشکلاتی که در چهار سال اخیر باعث آسیب به بدنه سینما و رابطه سینماگران با دولت شده، اختصاص دادند.

محمدی همچنین گفت: در مورد خانه سینما و اتفاقاتی که در دو سال گذشته بر آن گذشته، توضیحاتی خدمت وزیر ارائه شد و نسبت به آینده سینمای کشور نقطه نظرات و دیدگاه هایی که لازم بود را مطرح کردیم.

تهیه کننده « حوض نقاشی» و « مهمان داریم» ادامه داد: در این مباحث یکی از بحث های عمده این بود که چنان که ما بخواهیم سینمای رو به جلو و موفق در اندازه های قابل قبول و تراز انقلاب اسلامی داشته باشیم باید نسبت به کوچک سازی معاونت سینمایی و حذف تصدی گری ها به طور جدی برنامه ریزی کنیم.

وی خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه صرفا مسائل سینما به وزارت ارشاد محدود نمی شود و اثر سینمایی در مراحل توزیع، تولید و نمایش با نهادها و موسسات دیگری هم سروکار دارد، سینماگران حاضر پیشنهاداتی ارائه کردند مبنی بر اینکه وزارت ارشاد در مقام سکان دار اصلی سینمای کشور با نهادهایی چون صدا و سیما، شهرداری تهران، حوزه هنری و سازمان های دیگر ذی ربط با یک نگاه کلان، تعاملاتی را پی ریزی نماید تا به واقع محصولی که خروجی آن از وزارت ارشاد است و با مجوز آن ساخته می شود، در حوزه های دیگر دچار مشکل و یا مساله نشود.

منوچهر محمدی در بخش دیگری از سخنانش به ایسنا گفت: دوستان سینماگران حاضر در این جمع بر حسب توافقی که با یکدیگر انجام دادند، از ارائه هرگونه گزینه ای برای معاونت سینمایی خودداری کردند و ترجیح دادند که جناب آقای جنتی با دست باز و اختیارات کامل، همکاران خودشان را در عرصه ی سینما انتخاب کنند.

این تهیه کننده سینما در ادامه با اشاره به مباحث مطرح شده، تصریح کرد: متقابلا پس از شنیدن نقطه نظرات دوستان سینماگران، جناب آقای جنتی ضمن تشریح رویکردهای جدیدش در حوزه سینما که در جلسه رای اعتماد و در برنامه شان که به مجلس شورای اسلامی ارائه کرده بودند، پرداختند که به نظر می رسد این برنامه ها اگر ان شاء الله با همکاری مدیران شایسته به مرحله اجرا درآید و سینماگران نیز در این عرصه تعاملات جدی و سازنده ای با برنامه های جناب آقای جنتی داشته باشند، امید می رود که ما شاهد روزهای خوبی برای سینمای ایران باشیم.

به گزارش ایسنا، علی جنتی که طی دو روز اخیر به عنوان وزیر ارشاد دولت یازدهم به ساختمان بهارستان رفته است، عصر ۲۸ مرداد ماه دو جلسه ی مختلف و پیاپی با سینماگران داشت.

در دو جلسه که به نظر می رسد به دلیل وضعیت خاص سینمای ایران و خانه ی سینما برگزار شده است، تعدادی از سینماگران حاضر بودند.

در جلسه ی اول که عصر ۲۸ مرداد ماه برگزار شد، منوچهر محمدی، عبدالحسن برزیده، رضامیرکریمی، مجتبی راعی، احمدرضا درویش، ابراهیم حاتمی کیا و محمد حسین حقیقی حضور داشتند، در حالی که برخی رسانه ها از مجید مجیدی و کمال تبریزی به عنوان دیگر سینماگران این جلسه نام می برند، این دو سینماگر به دلیل مشغله ی کاری گویا به این جلسه نیامدند.

و در جلسه ی دیگری که بلافاصله پس از این جلسه برگزار شده است، هیات مدیره ی خانه سینما متشکل از فرهاد توحیدی، محمدمهدی عسگرپور، ابراهیم مختاری، امیر اثباتی، محمدرضا موینی و… حضور داشتند.