به گزارش پارس به نقل از فارس، سردار بهمن امیری مقدم عصر امروز در نشست آموزشی نقش دین در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و اعتیاد در سالن اجتماعات اداره کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی اظهار کرد: امروز بیش از ۲۱۰ میلیون معتاد در دنیا وجود دارند و اگر هر کدام از کشور هایی که گرفتار این پدیده شوم هستند مانند ایران بتوانند اقدام کنند باید اذعان کرد این اقدام و پیشگیری حتما آثار و برکات بیشتری دارد.

وی ادامه داد: امروز در دنیا هنگامی که سازمان ملل از مرزهای کشور ایران بازدید می کند و زحمات ما را در این حوزه می بیند می گویند که ایران در مبارزه با مواد مخدر پیشتاز است.

فرمانده انتظامی خراسان رضوی خاطر نشان کرد: ۳ هزار و۷۰۰ شهید و ۱۲ هزار جانباز در راه انسانیت داده ایم و شهدا و جانبازان ما متعلق به دنیای انسانیت هستند و برای احیای انسانیت شهید شده اند و به جرأت می توان گفت خط مقدم مبارزه با مواد مخدر در ایران است.

امیری مقدم بیان کرد: باید در بحث مواد مخدر و پیشگیری از آن تمام نهادها و سازمان ها احساس تکلیف کنند و فراموش نکنیم که خانواده نقش بسیار موثری را در این زمینه دارد، ما نیز در هر روزنه ای که ببینیم می توان در آن ورود پیدا کرد حتما وارد می شویم و تلاش خواهیم کرد.

وی یاد آور شد: در گذشته بیش از ۲ هزار معتاد در استان وجود داشته اند که به واسطه فرهنگ سازی هایی که در این چند سال اخیر انجام شد و تلاش های همکاران ما آمار معتادان رو به کاهش است و امیدواریم روزی برسد که هیچ معتادی در کشور وجود نداشته باشد.

امیری مقدم افزود: تاکنون با بیش از ۱۳۴ هزار دانش آموز ارتباط برقرار کردیم و ۹۱ هزار خانواده نیز تحت آموزش قرار گرفته اند اما خانواده ها نباید مسئولیت خود را فراموش کنند زیرا این آموزش های ما کافی نیست و نقش اصلی را در تعلیم و تربیت خانواده ها دارند.

وی متذکر شد: اگر خانواده ها در تعلیم و تربیت خوب عمل کنند شاهد جرایم نخواهیم بود و خانواده ای که متدین و دین دار باشد فرزندان آن خانواده بسیار کمتر به سمت اعتیاد و جرایم دیگر می روند.