به گزارش پارس نیوز، 

ذکریا اشکپور  اظهار داشت: این چهار جوان پسر که بین 22 تا 25 سال سن داشتند ساعت 4 و 30 دقیقه بامداد امروز در منطقه توسکاتک از توابع بخش مرکزی شهرستان نوشهر دچار مسمومیت با منواکسید کربن شده بودند.
وی تصریح کرد: بر اساس گزارش تلفنی با مرکز اورژانس ، پرسنل پایگاه اورژانس 115 صلاح الدین کلا بلافاصله به محل مورد نظر اعزام شدند.
وی افزود: با اقدامات به موقع و کمکهای اولیه پزشکی توسط تکنسین های اورژانس 115 شهرستان نوشهر چهار نفر مصدوم که اهل تهران بودند از خطر مرگ حتمی رهایی یافتند.
سخنگوی مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی 115 مازندران گفت: مصدومان جهت ادامه درمان به نزدیکترین مرکز درمانی، بیمارستان امام خمینی (ره) نور منتقل شدند.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون حال عمومی چهار مصدوم گاز گرفتگی رضایت بخش است.
کارشناسان مهم‌ترین اقدام برای نجات افرادی که دچار انواع گاز گرفتگی شده‌اند، رساندن هوای تازه به آنان می دانند و به لحاظ آسیب‌پذیرتر بودن زنان باردار، کودکان و سالمندان از شهروندان خواستند در صورت بروز چنین حوادثی این افراد در اولویت کمک رسانی قرار دارند و تاکید دارند که هیچ نوع خوراکی یا نوشیدنی به مصدومان دچار گاز گرفتگی داده نشود.
توجه به داغ بودن دودکش پس از روشن کردن وسیله گرمایشی به اطمینان شما از تخلیه گاز کمک خواهد کرد،اگر لوله دودکش بخاری شما سرد است دلیل آن خارج نشدن محصولات احتراق و گازهای سمی از دودکش است در این صورت باید ضمن رفع نقص به طور موقت با بازکردن قسمتی از در یا پنجره، تهویه در محیط ایجاد کنید.
به گزارش سازمان پزشکی قانونی، در سال گذشته 836 تن بر اثر مسمومیت با گاز منوکسیدکربن در کشور جان باختند.
/1295/ 1602/1899