به گزارش پارس نیوز، 

محمد اسلامی امروز در نشست با احزاب و گروه‌های سیاسی مازندران با اشاره به اینکه افراد در نظام کاری و مدیریتی باید سرجای خود قرار گیرند، اظهار داشت: نظام مدیریتی باید به‌صورت متمرکز بدنبال پشتیبانی، هماهنگی و تسهیل‌گری باشد و با نظام مدیریتی در هم پیچیده عنکبوتی که هر یک از جایی خاص کنترل شود، نمی‌توان امور استان را هدایت کرد و به پیش برد.

وی با اشاره به اینکه هر کسی باید در جای خود مدیریت کند و نسبت به وظایف خود، پاسخگو باشد، افزود: امروز باید با ضعف و ناتوانی مدیریتی قاطعانه برخورد کنیم تا به کارآمدی مدیریتی دست پیدا کنیم.

استاندار مازندران تحقق کارآمدسازی مدیریتی در مازندران را یک ضرورت دانست و گفت: فساد اداری از ضعف مدیریتی، افزون طلبی و نفوذ اتفاق می افتد.

اسلامی با اشاره به اینکه نباید اطلاعات و آمار غیر واقعی به جامعه تزریق شود افزود: دولت در دو نوبت برای خرید برنج از کشاورزان برای حذف دست دلالان در استان اقدام کرده و همچنان این روند ادامه دارد و امسال برای نخستین بار با تشکیل کمیته برای مرکبات، حمایت از صادر‌کنندگان، شبانه روزی کردن فعالیت گمرک، سیار کردن کار قرنطیه و اضافه کردن شیفت، اقدامات ارزشمندی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه با نظام مدیریتی کارآمد می‌توان در روند توسعه استان شتاب ایجاد کرد، گفت: باید با کار علمی و اعمال آن در سیستم مدیریت، تغییرات واقعی ایجاد کرد.

استاندار مازندران با بیان اینکه تحول واقعی با تغییر در نگاه اتفاق می افتد، یاد آور شد: چند دهه پسماند و فاضلاب برای استان معضل است. باید برای هریک از مسائل راه حل‌های مناسب ارائه شود.

وی با بیان اینکه تکمیل پروژه‌های پسماند در استان شتاب یافته است، گفت: با سرمایه‌گذاران و افراد دارای ظرفیت برای مشارکت در توسعه استان مذاکره کرده و در تلاشیم تا زمینه نقش آفرینی آنان در شکوفایی مازندران را فراهم کنیم.

اسلامی با اشاره به اینکه توسعه گفتمان اجتماعی یک نیاز و ضرورت برای جامعه ماست و باید با هم بر سر مسائل مختلف گفت‌وگو کنیم گفت: اگر کارهای ما برای رضای حق باشد، تحزب و فعالیت حزبی به جنس امر به معروف تبدیل می‌شود و ارزش ماندگار پدید می آید.

وی با بیان اینکه مازندران در شمار معدود استان‌های دارای خانه احزاب است و باید از آن به‌عنوان یک ظرفیت بهره‌گیری شود، تصریح کرد: بالندگی و نشاط سیاسی در گرو بحث، گفت‌وگو و در کنار هم قرار گرفتن است و جامعه ما به رشد و بلوغ سیاسی نیازمند است.

استاندار با اشاره به اینکه برای تقویت حوزه‌های اقتصادی استان باید تحرک داشته باشیم و عرصه‌های فعالیت را بشناسیم، تصریح کرد: با شرکت کاله برای ایجاد پالایشگاه شیر تفاهم کرده ایم.

وی بیان کرد: بوم گردی در استان در حال توسعه است و بیش از 1000 میلیارد تومان اعتبار برای تقویت مشاغل روستایی از سوی دولت اختصاص یافته است.