یکم آذر ماه جاری مأموران کلانتری 115 رازی در تماس با بازپرس کشیک قتل پایتخت اعلام کردند مرد شصت ساله‌ای که به طور مرموزی دچار جراحت و به بیمارستان سینا منتقل شده بود، جان خود را از دست داده است که سجاد منافی‌آذر؛ بازپرس امور جنایی تهران دستور انتقال جسد متوفی به پزشکی قانونی برای بررسی علت دقیق مرگ و تحقیقات درباره این پرونده را صادر کرد.

همزمان با انتقال جسد متوفی به پزشکی قانونی، همسر وی در اظهاراتش به مأموران گفت: همسرم ابراهیم بازنشسته ارتش است و جانباز جنگ بود؛ ما ساکن شهرستان هستیم و همسرم شب حادثه به تهران آمد و شامگاه 26 آبان به مسافرخانه‌ای حوالی میدان راه‌آهن رفت، ظاهراً در آنجا دچار تشنج شده و صاحب مسافرخانه با همسرم درگیر شده بود و همسرم را به بیمارستان برده بودند.

در ادامه تحقیقات کارشناسان پزشکی قانونی اعلام کردند متوفی بر اثر خونریزی مغزی و آسیب نسج مغر و به دلیل اصابت جسم سخت به کام مرگ فرو رفته است که کارآگاهان با حضور در مسافرخانه، صاحب آنجا را بازداشت کرده و برای تحقیقات به دادسرای امور جنایی تهران منتقل کردند.

صاحب این مسافرخانه در اظهاراتش با رد هرگونه دخالت در مرگ متوفی، به بازپرس گفت: شبی که متوفی به مسافرخانه آمد، به او یک تخت در اتاق چهار تخته اجاره دادم که لحظاتی پس از رفتن به اتاق دچار تشنج شد و دیگر ساکنان اتاق نزد من آمده و اعتراض کردند؛ من نیز از متوفی خواستم که مسافرخانه را ترک کند به همین دلیل پول و مدارک وی را پس داده و او مسافرخانه را ترک کرد.

این متهم که 38 سال سن دارد، در ادامه اظهاراتش به بازپرس گفت: من هر ماه چند میلیون از مسافرخانه درآمد کسب می‌کردم و پدر و پدربزرگم نیز هتل‌دار بودند و در مشهد یک هتل داریم، من نه نیازی به پول متوفی داشتم که بخواهم با او درگیر شوم و نه دلیلی برای درگیری وجود داشت؛ من دخالتی در مرگ او ندارم.

اظهارات متهم این پرونده درحالی مطرح شد که کارگر مسافرخانه در اظهاراتش مدعی شد که متهم با متوفی در سالن مسافرخانه درگیر شده و با میله آهنی ضربه به سر متوفی زده است.

کارگر مسافرخانه در اظهاراتش به مأموران گفت: صاحب مسافرخانه آن شب گفت که می‌خواهد متوفی را از مسافرخانه بیرون کند و داخل سالن با او درگیر شد؛ بعد از درگیری متوفی را با خودروی دوستش به بیمارستان رساند و بعد از دو ساعت بازگشت.

سجاد منافی‌آذر؛ بازپرس امور جنایی تهران، پس از این اظهارات متهم را برای ادامه تحقیقات در اختیار مأموران اداره آگاهی قرار داد.