حجت الاسلام والمسلمین سید علی قاضی عسکر امروز در نشست شورای برنامه‌ریزی و هماهنگی بعثه مقام معظم رهبری و سازمان حج و زیارت با اشاره به دیدار اخیر کارگزاران حج 96 با مقام معظم رهبری افزود: ایشان از اینکه حج امسال با کرامت و عزت حجاج ایرانی برگزار شد اظهار خرسندی کردند و این برای ما موجب سربلندی است.

وی نکات مورد نظرمقام معظم رهبری درخصوص کنگره عظیم حج را حائز اهمیت توصیف کرد و نکات مورد اهتمام ویژه رهبری به حج را یادآور شد.

سرپرست حجاج ایرانی با اشاره به نکاتی که مقام معظم رهبری درباره بهره‌برداری ازمراسم عبادی ـ سیاسی حج، ابعاد بین المللی آن ، پرهیز از بازارگردی و استفاده از کالاهای ایرانی مطرح کردند، گفت: در برنامه‌ریزی‌های آینده توجه جدی به این توصیه‌ها ضروری است.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر تصریح کرد: کمیته‌هایی که برای بررسی نقاط قوت و آسیبهای حج 96 تشکیل شده است اقدامات خود را سرعت بخشیده و برای تحقق نکات مورد نظر مقام معظم رهبری راهکار و برنامه ارائه دهند.

درادامه این جلسه حمید محمدی؛ رئیس سازمان حج و زیارت از برگزاری نشست مشترک با مسئولان کمیته‌های کارشناسی حج 96 گزارشی ارائه و تاکید کرد: کارگروهها نکاتی را که حاصل دیدگاه کارشناسان بعثه ، سازمان حج ، کارگزاران ، متخصصان خارج از مجموعه و زائران حج امسال است به صورت  تخصصی بررسی و راهکار مناسب را برای جمع بندی و تصمیم‌گیری نهایی ارائه خواهند کرد.

این جلسه با ارائه گزارش مدیرعامل شرکت شمسا، مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت و مسئول دفتر نمایندگی این سازمان درعراق درباره اعزام زائران به عتبات در شش ماهه اول نخست امسال ادامه یافت و نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت با توجه به محورهای مطرح شده بر لزوم بازنگری در تصمیمات اتخاذ شده در این حوزه و باز تعریف در ساختار کنونی عتبات تاکید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر با مهم خواندن مدیریت واحد و نوین در اعزام  زائران به عتبات عالیات ، خواستار پیگیری مسائل این حوزه  به صورت ریشه‌ای شد  و لزوم استفاده از راهکارهای مناسب برای رفع دغدغه ها و تشویق زائران برای سفر به عراق  درچارچوبهای تعریف شده ، قانونی و تحت نظر سازمان حج  و زیارت را یادآور شد.