کیوی میوه ای دانه دار خوراکی تقریبا به اندازه ی یک تخم مرغ است. پوست این میوه کرکی و تیره بوده که میوه سبز رنگ آن را با دانه های سیاه و بخش مرکزی سفید رنگ شیرین پوشانده است. طعم این میوه معمولا کمی شیرین و تند است. از خواص کیوی می توان به تنهایی یا به عنوان بخشی از سالاد، تارت میوه یا به صورت اسموتی بهره مند شد. براساس راهنمای هرم غذایی وزارت کشاورزی امریکا، برای مصرف یک دوم فنجان یا یک وعده مصرفی میوه، کیوی سرشار از موادمغذی بوده و انتخاب خوبی است.

فیبر

یک فنجان کیوی برش زده شده ۵ گرم فیبر دارد. توصیه می شود بانوان بزرگسال روزانه حداقل ۲۵ گرم فیبر و مردان روزانه ۳۸ گرم فیبر مصرف کنند. فیبر به بدن حس سیری بخشیده و به عملکرد خوب دستگاه گوارش و همچنین کاهش کلسترول کمک می کند.

ویتامین ها

یک فنجان کیوی، حاوی بیش از ۲۷۰ درصد از میزان حد مجاز توصیه شده برای ویتامین C است. این ویتامین به عنوان یک آنتی اکسیدان عمل کرده که برای کمک به پیشگیری از بیماری ها، رادیکال های آزاد را در بدن مهار می کند. همچنین ویتامین C برای ترمیم بافت ها به ویژه غضروف، رگ های خونی، تاندون و پوست ضروری است. کیوی منبعی از ویتامنی K بوده به طوریکه یک فنجان از این میوه ۸۹ درصد از میزان حد مجاز توصیه شده روزانه را دارد. ویتامین K به انعقاد خون و جذب ویتامین D کمک می کند. یک فنجان کیوی همچنین حاوی ۱۳ درصد از میزان حد مجاز توصیه شده روزانه ویتامین E و ۱۱ درصد برای فولات است.

پتاسیم

پتاسیم یک ماده معدنی است که به حفظ تعادل مایعات و سایر مواد معدنی موجود در بدن کمک می کند. کمبود پتاسیم در بدن منجر به ضعف، سکته و ضربان نامنظم قلب می شود. یک فنجان کیوی همچنین ۵۲۲ میلی گرم پتاسیم دارد که بیشتر از ۴۶۷ میلی گرم پتاسیم موجود در یک موز کوچک است. همچنین رژیم غذایی سرشار از پتاسیم به کنترل فشار خون کمک می کند.

کالری پایین

انتخاب کیوی به عنوان یک میان وعده به کنترل وزن بدن کمک می کند. یک کیوی متوسط ۴۶ کالری دارد و یک فنجان پر از این میوه برش زده شده حاوی ۱۰۸ کالری برابر با کالری یک موز متوسط است. همپچنین می توانید از این میوه به همراه برگ نعناع و توت فرنگی برای درست کردن اسموتی استفاده کنید.