کامیاب صدری رئیس انجمن اولیا و مربیان شهر تهران با بیان اینکه کارگروه ماده 18 در بحث سرویس مدارس، چند سال در سطح استان تهران تشکیل نشده بود، اظهار داشت: سال‌ها به جای تشکیل این کارگروه به توافق‌نامه‌ای بین 5 نهاد بسنده می‌شد اما برای سامان‌دهی سرویس مدارس برای سال تحصیلی آینده از 2 هفته پیش اولین جلسه کارگروه ماده 18 را تشکیل دادیم.

وی افزود: این جلسه با حضور معاونت راهور، نماینده معاونت ترافیکِ شهرداری و نماینده‌ای از ستاد و انجمن تشکیل شد و پیشنهاد شد که شرکت‌های تاکسیرانی را با توجه به بافت بومی انجمن‌های مدارس و نوع ارزشیابی که هرساله انجام می‌دهیم، انتخاب کنیم و مصوباتی هم داشتیم که ابلاغ شد.

صدری ادامه داد: نرخ سرویس با توجه به نوع خودرو، زمان و طول مسیر تعیین می‌شود و نهایتاً آن را شورای شهر تصویب و ابلاغ می‌کند و آموزش و پرورش تنها آن را اجرا می‌کند.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان شهر تهران عنوان کرد: اگر بخواهیم نرخ واقعی و دقیق را تعیین کنیم باید کارگروه مدرسه با توجه به شرایط مدرسه و مسیرهای آن، خودشان با یک ضریب مشخص قیمت را تعیین کنند؛ در واقع اعضای انجمن خودشان در تعیین نرخ نقش داشته باشند.

وی با بیان اینکه به نظر می‌رسد از زمانی که نرخ‌ها ثابت شد، دیگر قیمت‌ها واقعی نیست، اضافه کرد: نرخ سرویس‌ها در برخی نقاط خیلی پایین و در برخی نقاط خیلی بالاست.

صدری تصریح کرد: نرخ سرویس‌ها امسال قرار است 10 درصد افزایش پیدا کند البته هنوز به ما ابلاغ نشده است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان شهر تهران با بیان اینکه والدین مخیر هستند با هرکسی که می‌خواهند برای سرویس قرارداد ببندند، گفت: اگر آنها از سرویس معرفی شده توسط مدرسه استفاده نکنند باید حین ثبت‌نام به این مسئله اذعان کرده و برگه‌ای را امضا کنند که سرویس مدرسه نمی‌خواهند و مسئولیت رفت‌وآمد دانش‌آموز با خود آنهاست.

وی با تأکید بر اینکه توصیه نمی‌کنیم از کانالی غیر از آموزش و پرورش برای انتخاب سرویس استفاده شود، خاطر نشان کرد: تلاش داریم امسال نقش والدین را در نظارت، بالاخص نظارت شوراهای انجمن اولیا و مربیان پررنگ کنیم.

صدری با اشاره به «مجلس والدین»، بیان داشت: برای ایجاد وحدت رویه بین مربیان و والدین تلاش داریم تا مجلس والدین را هر 3 ماه یکبار برگزار کنیم؛ این ایده قبلاً در مشهد انجام شده و ایده موفقی هم بوده است.

رئیس اداره انجمن اولیا و مربیان شهر تهران افزود: سعی داریم والدین حضور پررنگ‌تری در کنار کادر مدارس داشته باشند؛ سال گذشته 6 نشست عملیاتی با رؤسای انجمن مدارس در تالار فرهنگ برگزار کردیم و تلاش داریم امسال تمرکز را بر مدیران ببریم و رویکرد مدیران را به پذیرش مشارکت تغییر دهیم.

وی با بیان اینکه تلاش می‌کنیم «مجلس والدین» امسال تشکیل شود، گفت: ابتدا باید شورای مرکزی انجمن اولیا و مربیان شهر تهران را تشکیل دهیم و در گام بعد از بین شورا‌های مرکزی مناطق که سال گذشته تشکیل دادیم به دنبال ایجاد مجلس خانواده‌ باشیم.