محسن ولیئی، مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: براساس برنامه‌ریزی‌های کمیته امداد حدود 40 سرفصل با بیش از 120 بسته خدمات حمایتی در کمیته امداد تعریف شده است.

وی افزود: این بسته‌ها با توجه به سنین و گروه‌های مختلف به جامعه ارائه می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران اظهارکرد: حدود 33 میلیارد تومان تسهیلات قرض الحسنه کارگشایی و اشتغال به مددجویان و نیازمندان واجد شرایط از سوی صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان تهران پرداخت شده است که این میزان تسهیلات برای رفع مشکل حدود 13 هزار نفر از مددجویان و متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

ولیئی با اشاره به اینکه تسهیلات کارگشایی یکی از خدمات ارزنده کمیته امداد است که به صورت قرض‌ الحسنه و با در نظر گرفتن نیازهای اساسی مددجویان برای رفع مشکلات تحصیلی، فرهنگی، معیشتی و درمان آنها پرداخت می‌شود، افزود: تسهیلات کارگشایی تا سقف ۵۰ میلیون ریال با هدف رفع مشکلات درمانی، تحصیلی، مسکن و سایر نیازهای مددجویان و متقاضیان واجدشرایط پرداخت می‌شود.

وی با بیان اینکه کارمزد وام های ارائه شده سه درصد است، بیان کرد: صندوق قرض الحسنه امداد در استان تهران بر اساس اساسنامه کمیته امداد و برای ارائه تسهیلات کارگشایی به جامعه هدف این نهاد راه اندازی شده است و معرفی افراد برای پرداخت تسهیلات به مددجویان و نیازمندان واجد شرایط در جهت ایجاد اشتغال، کمک هزینه‌ ازدواج، مسکن،کمک هزینه تحصیل توسط ادارات کمیته امداد در سطح استان است و پرداخت تسهیلات از طریق شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت استان تهران انجام می شود.

مدیرکل کمیته امداد استان تهران گفت: همه اشخاص حقیقی و حقوقی می توانند با مراجعه به شعب صندوق قرض الحسنه امداد ولایت و همچنین یکی از ادارات کمیته امداد با تکمیل مدارک نسبت به افتتاح حساب اقدام نمایند.

وی با بیان اینکه سپرده گذاران می توانند با اعتماد به این صندوق به افراد نیازمند تسهیلات پرداخت کنند، تصریح کرد: نیکوکاران می توانند پس از سپرده گذاری، فرد نیازمند به وام را به صندوق معرفی و صندوق قرض الحسنه به عنوان کارگزار وام مورد نظر را به درخواست کننده پرداخت کند.

ولیئی خاطرنشان کرد: صندوق قرض الحسنه امداد ولایت تحت نظارت بانک مرکزی آغاز به فعالیت کرده و به صورت مستقل در زمینه‌های عملیات مالی، جذب سرمایه و سپرده خیران در قالب قرض الحسنه، کاهش زمان انتظار دریافت خدمات نیازمندان، شناسایی دقیق و ارائه تسهیلات، ترویج سنت حسنه و واجب فراموش شده قرض الحسنه و غیره در حال خدمت رسانی به جامعه هدف و اقشار نیازمند است.