رضا نوروزی میزان گفت: اهدای جهیزیه به دختران نیازمند و ارائه کمک هزینه ازدواج به پسران، از جمله کمک های کمیته امداد امام خمینی (ره) به ازدواج دختران و پسران کم برخوردار است.

وی افزود: جهیزیه ای که از سوی کمیته امداد امام خمینی (ره) به دختران نیازمند ارائه می شود شامل 15 قلم کالای اساسی و اولیه زندگی از جمله گاز، یخچال، لوازم آشپزخانه و ... است.

مدیرکل حمایت های اجتماعی کمیته امداد امام خمینی (ره) با اشاره به تفاهم صورت گرفته شده میان کمیته امداد با تولید کنندگان داخلی اظهارکرد: بر اساس تفاهم صورت گرفته با برخی تولید کنندگان داخلی، مقرر شده کالاهای اولیه مورد نیاز زندگی به قیمت ارزان تر در اختیار کمیته امداد قرار گرفته و امداد آنها را به نیازمندان اهدا کند تا در لیست جهیزیه آنها قرار گیرد.

نوروزی ادامه داد: جهیزیه ای که به دختران تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) اهدا می شود برای امداد 3 میلیون تومان هزینه در بر دارد اما به این خاطر که تخفیف های زیادی را از تولید کنندگان داخلی گرفته ایم، ارزش ریالی جهیزیه اهدایی بیش از مبلغ پرداختی امداد می شود.

وی از کاهش پشت نوبتی های دریافت جهیزیه از کمیته امداد امام خمینی (ره) خبر داد و خاطرنشان کرد: به منظور کاهش تعداد پشت نوبتی های دریافت جهیزیه از کمیته امداد، طرح آیینه و شمعدان اجرایی شد و با اجرای این طرح تا حدود زیادی از افراد پشت نوبت دریافت جهیزیه کاسته شد.