محسن پیرهادی در خصوص وضعیت محله صد دستگاه واقع در منطقه 14 گفت: جهت رفاه حال شهروندان مواردی در حوزه سلامت از جمله نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور جمع آوری به موقع زباله های بازیافتی و افزایش تعداد مخازن در سطح محله به ویژه در کوچه های فرعی و ساماندهی مشاغل مزاحم و عاملین سد معبر از جمله دستفروش های چهارراه کوکا در دست بررسی است.

محله صد دستگاه– منطقه 14

وی بیان کرد:  همچنین امحاء حیوانات موذی اعم از موش و احداث بوستان و فضای سبز در حوزه خدمات شهری پیگیری می شود.

پیرهادی اضافه کرد: در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک محله نیز مواردی از جمله بهسازی پیاده روی خیابان شهید داود آبادی، احداث پارکینگ طبقاتی در سطح محله با مشارکت بخش خصوصی، احداث پل های عابر پیاده در ضلع جنوبی بوستان گلنما  در خیابان پیروزی و سرپوشیده کردن جوی آب واقع در ضلع جنوبی بوستان گلنما به منظور ممانعت از تردد موش ها در سطح محله در دستور کار قرار دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد:  احداث مجموعه ورزشی و زمین چمن در سطح محله و تعویض ساختمان سرای محله به دلیل فقدان آسانسور، کاربری مسکونی و متراژ پایین در دست بررسی است.

*استقرار دفاتر خدمات نوسازی در محله صد دستگاه

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: شورایاری محله درخواست هایی را در حوزه معماری و شهرسازی از جمله  استقرار دفاتر خدمات نوسازی در سطح محله به منظور اطلاع رسانی مناسب در راستای  نوسازی و بهسازی بافت فرسوده را داشته اند.

وی استقرار کانکس نیروی انتظامی در بوستان گلنما به منظور مقابله با بزهکاری  را درخواست دیگر اهالی محله صد دستگاه دانست و گفت: این موضوع به ناجا ارجاع داده شده است.

*محله عارف - منطقه 14

پیرهادی همچنین به وضعیت محله عارف واقع در منطقه 14 اشاره کرد و گفت: در این محله نیز همانند سایر محلات مواردی  در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری و سایر حوزه ها در دست بررسی است.

وی گفت: نظارت و پیگیری مضاعف به منظور نظافت و رفت و روب، شستشوی معابر و فضاهای عمومی محله، نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور تفکیک  و جمع آوری زباله، شستشوی روزانه مخازن ، تعمیر و بهسازی کانال های جوی آب سطح محله و امحاء حیوانات موذی اعم از موش در دست پیگیری است.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران ادامه داد: الویت های در حوزه عمران در محله در نظر گرفته شده که از آن جمله می توان به  احداث پارکینگ طبقاتی، با مشارکت بخش خصوصی در سطح محله، نصب تابلوهای راهنمایی مورد نیاز در سطح معابر محله به ویژه نصب کوچه بن بست در کوچه ی مهری، احداث پل عابر مکانیزه در محدوده مسجد شهدا، احداث زیرگذر به منظور اتصال خیابان مخبر شمالی به خیابان مخبر جنوبی، سنگفرش  و مناسب سازی پیاده رو ها و جدول کشی معابر سطح محله اشاره کرد.

*تجهیز ساختمان سرای محله عارف

وی ادامه داد: شورایاری محله عارف درخواست های  را در حوزه فرهنگی و اجتماعی ارائه کرده اند که اعم آنها عبارتند از احداث زمین چمن مصنوعی فوتبال، تجهیز ساختمان سرای محله، ساماندهی ناهنجاری های اجتماعی اعم از اعتیاد و توزیع مواد مخدر و ... در سطح محله.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: علاوه بر موضوعات اشاره شده اطلاع رسانی  مناسب از امتیازات تشویقی نوسازی بافت فرسوده به منظور تجمیع املاک واقع در بافت فرسوده وتسریع در بازسازی و نوسازی املاک بافت فرسوده با سرمایه گذاری و مشارکت بخش خصوصی در حوزه شهرسازی بررسی می شود.

وی گفت: اهالی محله عارف از نیروی انتظامی درخواست داشتند که جهت برقراری امنیت در محل گشت های خود را افزایش دهند که این موضوع به ناجا ارجاع شده است.

پیرهادی بیان کرد: در راستای بررسی و رسیدگی به مشکلات محلات شهر تهران از ابتدای دوره چهارم شورای شهر تهران و در طی سه سال و نیم مسئولیت خود، به مشکلات و مطالبات 227 محله شهر تهران رسیدگی کرده و علاوه بر دیدار با شهروندان محلات و یا دریافت مشکلات و خواسته ها از طریق شورایاران و فعالان مناطق، کمبودها را به دستگاه و سازمان های ذیربط در شهرداری تهران ارجاع داده و پیگیر حل مشکلات شده است.