محسن پیرهادی در رابطه با وضعیت  محله قیام واقع در منطقه 12، اظهار کرد: پیش بینی احداث بوستان و فضای سبز در سطح محله، نظارت مستمر بر عملکرد پیمانکاران خدمات شهری به منظور تفکیک و جمع آوری به موقع زباله ها و شستشوی روزانه مخازن و افزایش تعداد مخازن زباله در راستای اجرای طرح تفکیک زباله در سطح محله از جمله مواردی است که در حوزه سلامت، محیط زیست و خدمات شهری در دست بررسی است.

وی ساماندهی مشاغل و صنایع مزاحم و همچنین عاملین سد معبر به ویژه در سطح گاراژها، صافکاری ها، بنگاه های موتور و خودرو در سطح محله را مهم عنوان کرد و گفت: در این زمینه با مسئولان مربوطه رایزنی های صورت گرفته است.

پیرهادی ادامه داد: بررسی احداث میدان میوه تره بار در سطح محله قیام و همچنین اقدام لازم به منظور تأمین روشنایی خیابان ها، معابر به ویژه کوچه های فرعی در سطح محله از جمله مواردی است که در دست پیگیری است.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران در خصوص نیازهای محله در حوزه عمران، حمل و نقل و ترافیک، بیان کرد: احداث پارکینگ طبقاتی با مشارکت بخش خصوصی، بازنگری و اصلاح جانمایی دوربین های طرح ترافیک به منظور تأمین رفاه حال ساکنین وساماندهی و جانمایی مناسب به منظور توقف و حرکت اتوبوس ها و تاکسی ها از جمله موضوعاتی است که در دست بررسی قرار دارد.

عضو هیئت رئیسه شورای اسلامی شهر تهران اضافه کرد: جهت ساماندهی و جمع آوری کارگاه های مترو در سطح محله به منظور رفع انسداد و تسهیل دسترسی ساکنین محله ( طبق اظهارات شورایاری کارگاه های مذکور محله قیام را به دو بخش جنوبی و شمالی تقسیم و عبور و مرور را با مشکل جدی روبرو کرده) پیگیری های صورت گرفته است و امیدواریم با شرکت مربوطه به نتیجه برسیم.

پیرهادی به پیشنهادات مطرح شده در حوزه فرهنگی و اجتماعی محله اشاره کرد و گفت:  بررسی امکان احداث مجموعه ورزشی چندمنظوره، پیش بینی و احداث زمین چمن فوتبال در سطح محله و مساعدت در خصوص حمایت مالی و معنوی از مراکز فرهنگی، اجتماعی و مذهبی در سطح محله از مواردی است که در دستور کار قرار دارد.

وی با تأکید برساماندهی واقدام لازم در خصوص ناهنجاری های اجتماعی اعم از اعتیاد، توزیع مواد مخدر و ازدحام کارتن خواب ها در سطح محله، خاطر نشان کرد: در این زمینه شهروندان گلایه های زیادی را مطرح کرده اند و امیدواریم با همکاری سایر نهادها اقدام عملی جهت کاهش آسیب ها صورت گیرد.

پیرهادی در خصوص مساعدت در خصوص تعمیر و تجهیز مساجد در سطح محله قیام، گفت: مدیریت شهری در اکثر محلات در این زمینه ورود داشته و قطعاً در این محله نیز ورود جدی خواهد داشت.

رئیس کمیته نظارت شورای اسلامی شهر تهران به تجهیز سرای محله به امکاناتی نظیر دوربین مداربسته، ملزومات اداری، رفاهی و آموزشی اشاره کرد و افزود: این موضوع بررسی می شود و در صورت فراهم شدن شرایط اجرا خواهد شد.

پیرهادی در خصوص طرح های پیشنهادی در حوزه معماری و شهرسازی، گفت: مشاوره و اطلاع رسانی در خصوص طرح های تشویقی مضاعف به منظور افزایش انگیزه در جهت تسریع بازسازی و نوسازی املاک بافت فرسوده و نظارت و توجه مضاعف به طرح تفصیلی ملاک عمل در محدوده محله مذکور  و حفظ ارزشهای معماری ایرانی اسلامی از مواردی است که در دستور کار قرار دارد.