حسین مقصودی نماینده مردم سبزوار در مجلس در خصوص وضعیت صندوق ذخیره فرهنگیان اظهار داشت: دیدگاه ما در خصوص این صندوق یک نگاه مستقل و کلی است؛ در گذشته ایراداتی را وارد کردیم که تعدادی از نمایندگان مجلس و شخص وزیر وقت نه‌تنها قبول نمی‌کردند بلکه در مقابل این افشاگری‌ها، موضع‌گیری می‌کردند؛ زمانی که قوه قضائیه و سازمان بازرسی به موضوع ورود کردند، همه این مسئله را پذیرفتند.

مقصودی اضافه کرد: زمانی که فانی وزیر وقت آموزش و پرورش، مدیرعامل این صندوق را عزل کرد، به روش کاری و برخورد سیاسی وی اعتراض کردیم.

این نماینده مجلس ادامه داد: زمان روی کار آمدن وزیر جدید آموزش و پرورش، بنده از وی در مورد برنامه‌های آینده‌ صندوق ذخیره و مدیرعامل این صندوق پرسیدم و وی اعلام کرد تا زمانی که تحقیقات دقیقی انجام نداده باشیم از اظهار نظر قطعی معذوریم.

مقصودی گفت: آقای دانش آشتیانی وزیر جدید آموزش و پرورش، بعد از مدتی مشورت به این نتیجه رسیده‌ است که مدیرعامل صندوق باید تغییر یابد و ما هم امیدواریم این تغییر در مسیر مثبت و سازنده‌ای باشد.

وی افزود: با توجه به اطلاعاتی که بنده کسب کرده‌ام، کارهای خوبی در خصوص بازگرداندن پول‌ها انجام شده و شروع حرکات را تا این‌ مرحله مثبت ارزیابی می‌کنم و باید منتظر بود که آیا ادامه این روند، مثبت خواهد بود یا درگیر مسائل جناحی و بازی‌های سیاسی می‌شود که امیدوارم این صندوق از بازی‌های سیاسی مصون بماند.

این نماینده مجلس در پاسخ به این سوال که «نظر شما در خصوص شخص آقای نیکدل مدیرعامل جدید صندوق ذخیره فرهنگیان چیست؟»، گفت: وی نسبت به دو مدیرعامل قبلی، تخصصی‌تر است.