محمد کاظم‌زاده با اشاره به اینکه برخی فروشندگان دوره‌گرد، در کنار خیابان‌ها و معابر عمومی در چرخ‎های دستی و وانت‎های یخچال‏‌دار، ماهی عرضه می‎کنند که مردم باید به نحوه خرید این محصول دقت لازم را داشته باشند، اظهار داشت: البته نحوه برخورد با تخلف‎ این فروشندگان سیار بر عهده دامپزشکی است؛ اما به لحاظ بهداشتی توصیه می‎شود مردم بدون اطلاع دقیق از نحوه تهیه و نگهداری ماهی‌ها نسبت به خرید اقدام نکنند.

این مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی عنوان کرد: بهتر است مردم ماهی‎هایی را خریداری کنند که دارای بسته‎بندی مناسب کارخانه‎ای با شناسه و برچسب درج تاریخ تولید و زمان نگهداری محصول باشد.

کاظم‎زاده، بهترین جایگاه برای خرید ماهی را مراکز رسمی مورد تأیید نهادهای نظارتی دانست و گفت: فروشگاه‎های مورد تأیید سازمان جهاد کشاورزی، شیلات و دامپزشکی برای خرید محصولات دریایی پیشنهاد می‌شوند.

وی عنوان کرد: محصولات شیلاتی مانند ماهی در مقایسه با سایر مواد پروتئینی از حساسیت بیشتری در برابر بیماری‌های ویروسی و میکروبی برخوردار هستند؛ ضمن اینکه نگهداری آنها نیاز به دمای انجماد استاندارد دارد.

این مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی افزود: توزیع این محصولات در شرایط غیربهداشتی به طور قطع ناقل بیماری‏‌های مختلف به مصرف‎کننده است و توصیه می‏‌شود مردم از خرید ماهی و سایر محصولات شیلات از دستفروشان خودداری کنند.

وی با تأکید بر اینکه مردم تا حد امکان از خرید مر‎‎غ‌های بالای یک هزار و 800 گرم خودداری کنند، گفت: بهترین وزن مرغ مصرفی بین 800 تا یک هزار و 200 گرم است.

به گزارش ایفدانا -کاظم‎زاده عنوان کرد: به طور طبیعی مرغ‎های زیر یک هزار و 800 گرم از رشد طبیعی و تغذیه مناسب و اصولی برخوردار هستند.

وی با اشاره به آغاز طرح ملی توزیع مرغ متناسب با استاندارد بین 800 تا یک هزار و 200 گرم در کشور توسط وزارت جهاد کشاورزی گفت: در این طرح، تولیدکنندگان گوشت مرغ ملزم به رعایت اندازه زیر یک هزار و 800 گرم هستند که در صورت تحقق این موضوع به علت تجمع چربی کمتر در مرغ‌ها به طور قطع در سلامت مردم تأثیرگذار است.

این مدیر نظارت بر مواد غذایی، آرایشی و بهداشتی خاطرنشان کرد: افرادی که می‎‏‎خواهند مقدار چربی غذای خود را کم کنند، می‎‎‏توانند از گوشت مرغ استفاده کنند و 120 گرم آن حدود 70 درصد نیاز پروتئین بدن را تأمین می‎‌کند.