فریدون نوحی رییس مرکز قلب شهید رجایی تهران در حاشیه سمینار روش‌های پیشرفته مداخله‌ای عروق محیطی که صبح امروز در مرکز قلب شهید رجایی تهران برگزارشد، گفت: از اهداف این سمینار آشنایی با روش‌های غیر جراحی در درمان اختلالات قلبی و عروقی مانند بزرگی شریان آئورت است.

 

وی عنوان کرد: در گذشته برای درمان اختلالات قلبی و عروقی از جراحی کمک گرفته می‌شد ولی امروزه روش‌هایی مانند بالون قلب و استفاده از استنت (فنر) جایگزین اعمال جراحی شده است.

 

نوحی با اشاره به اینکه اختلالات قلبی و عروقی علت اصلی مرگ و میر در کشور محسوب می‌شود؛ اظهار داشت: حدود 40 درصد از مرگ و میر در کشور مربوط به ناراحتی‌های قلبی و عروقی است. بیماری‌هایی مانند قند،‌ چربی، فشار خون و شیوه‌های نادرست زندگی مانند استعمال سیگار،  کم تحرکی، مصرف بیش از حد نمک و استفاده از غذاهای آماده از عوامل دخیل در بروز ناراحتی‌های قلبی و عروقی محسوب می‌شود.

 

رئیس مرکز قلب شهید رجایی تهران یادآور شد: امید است در این سمینار با آگاهی بخشی به مردم بتوانیم از شیوع اختلالات قلبی و عروقی در کشور جلوگیری کنیم.

 

گفتنی است؛ این سمینار با حضور متخصصان و جراحان قلب و عروق از کشورهایی مانند انگلیس، ایتالیا، فرانسه و هلند در روزهای 29 و  30 مهر ماه در  مرکز قلب و عروق شهید رجایی برگزار می‌شود.

 

بیمارانی که چشم انتظار پیشرفت روش آنژیو پلاستی هستند
در ادامه این مراسم حسینعلی بصیری مسئول مرکز مداخلات عروق محیطی؛ بیان کرد: ماهانه حدود 50 تا 60 بیمار تحت عمل آنژیوپلاستی قرار می گیرند که امید است در آینده ای نزدیک بتوانیم به طور گسترده تر از روش بالون و استنت در درمان بیماری های عروق محیطی(شریان و واریس) بهره بگیریم.

 

در ادامه مراسم مجید ملکی معاون پژوهشی مرکز آموزشی و درمانی قلب شهید رجایی از دیگر علل افزایش شیوع بیماری های قلبی و عروق افزایش جمعیت میانسال و سالمند کشور دانست.