سال تحصیلی جدید از روز شنبه سوم مهر ماه با حضور حدود 13.5 میلیون دانش‌آموز در مدارس کشور آغاز و امسال برای نخستین بار پایه دهم به نظام آموزشی کشور وارد می‌شود بر همین اساس، حدود یک میلیون دانش‌آموز پایه نهم تابستان امسال رشته تحصیلی خود را انتخاب کردند.

دانش‌آموزان کلاس اول نیز روز چهارشنبه 31 شهریور با برگزاری جشن شکوفه‌ها به مدارس وارد می‌شوند؛ امسال 27 هزار معلم جدید از میان فارغ التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش به مدارس کشور وارد می‌شوند.

محمد دیمه‌ور در گفت‌وگو باخبرنگار ما اظهار کرد:‌ مهر 95 حدود 13 هزار معلم جدید از میان فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و پذیرفته‌شدگان در آزمون استخدامی وزارت آموزش‌وپرورش به مدارس کشور وارد می‌شوند.

وی افزود: با وجود ورود این تعداد معلم جدید بازهم با کمبود آموزگار مواجه هستیم و این کمبود در مراکز استان‌ها نیست بلکه عمدتاً مربوط به مناطق محروم کشور است در تهران نیز اغلب در جنسیت مرد با مشکل کمبود معلم مواجه هستیم.

معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش‌وپرورش گفت:‌ روند دانش‌آموزی رو به رشد است و 7 میلیون و 400 هزار دانش‌آموز در دوره ابتدایی داریم که یک میلیون و 400 هزار نفر در تاریخ 31 شهریور در قالب جشن شکوفه‌ها به کلاس اول دبستان وارد می‌شوند.

دیمه‌ور بیان کرد:‌ مدارس به منظور آشنایی خانواده‌های نوآموزان پیش‌دبستانی و دانش آموزان پایه اول با برنامه درسی و طرح و برنامه‌های اجرایی دوره ابتدایی از جمله ارزشیابی توصیفی دوره آموزشی برگزار کرده‌اند.

وی افزود:‌همکارانی که در سال‌‌های گذشته از دوره متوسطه به ابتدایی آمده‌اند، با توجه به آموزش‌ها و تجاربی که دریافت کرده‌اند درقالب سیاست چندمعلمی اداره کلاس‌های پنجم وششم ابتدایی را عهده‌دار می‌شوند. در سیاست چندمعلمی یک معلم دروس علوم پایه مثل ریاضی، علوم، تفکر و پژوهش را تدریس خواهد کرد، یک معلم تدریس دروس علوم انسانی مثل معارف و قرآن، ادبیات فارسی و علوم اجتماعی را برعهده دارد و معلم تربیت بدنی هم مباحث حوزه خود را اداره خواهد کرد.