سردار عباسعلی محمدیان رئیس پلیس آگاهی پایتخت درباره دستگیری اعضای باند گروگان گیری در قرارگاه مبارزه با سرقت پلیس تهران بزرگ، اظهار داشت: در تاریخ 7مرداد95 از طریق مرکز فوریت های پلیس 110 خبر ربوده شدن فردی از مقابل درب منزلش اعلام شد.

وی در رابطه با نحوه گروگانگیری افزود: قربانی این پرونده از مقابل درب منزلش توسط گروهی ربوده شد که سریعا تیم ویژه‌‌ای از زبده ترین ماموران پلیس آگاهی رسیدگی به موضوع را در دستور کار خود قرار دادند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: ماموران در بررسی‌های اولیه دریافتند که فرد ربوده شده از تبعه افغانی است که چندین سال است در ایران زندگی می کند.

وی افزود: آدم رباها بعد از 36 ساعت با خانواده فرد ربوده شده تماس تلفنی گرفتند و از آن ها درخواست 200 میلیون تومان وجه نقد را در ازای آزادی قربانی داشتند.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت با اشاره به اینکه خانواده فرد ربوده شده از همان ابتدا با پلیس در ارتباط بود، اظهار داشت: راهکار‌های ماموران باعث شد، تا روند پرونده مسیر مناسبی جهت دستگیری متهمان طی کند.

محمدیان تصریح کرد: برخی تماس های گرفته شده از سوی آدم رباها از کشور افغانستان و برخی به وسیله اتباع ایرانی و بعضا اتباع افغانی داخل کشور انجام می شد.

وی افزود: همکاران پلیس آگاهی با استفاده از امکانات ویژه و تجربه بالای خود موفق شدند، محدوده نگهداری فرد ربوده شده را در منطقه باغستان شهریار شناسایی کردند این درحالی بود که آدم رباها ادعا می‌کردند، فرد ربوده شده در محلی نزدیکی مرز ایران و افغانستان نگهداری می‌شود.

رئیس پلیس آگاهی پایتخت گفت: ماموران پلیس آگاهی تهران ، یک عملیات همزمان در محل نگهداری فرد ربوده شده انجام دادند که در نهایت منجر به دستگیری 4 نفر رباینده که 2 نفر از آن ها تبعه ایرانی و 2 نفر دیگر از اتباع افغانی و رهایی فرد گروگان که حدود20 روز در اسارت بود، شد.

محمدیان ادامه داد: همان طور که در گذشته به مجرمین هشدار داده بودیم، باید بدانند که مجازات سنگینی در انتظار دست اندرکاران گروگانگیری است.