به گزارش پارس به نقل از فارس، مهدی نیکبخت همزمان با بزرگداشت هفته سوادآموزی با حضور در واحد سوادآموزی شهرستان با اهدای گل و شیرینی این هفته را گرامیداشت.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در این بازدید گفت: علم آموزی، یکی از مهم‌ ترین و اصلی‌ ترین برنامه‌های دین مبین اسلام است که بارها از سوی پیامبر مکرم اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) مورد تاکید و تشویق قرار گرفته است.

نیکبخت اظهار داشت: سواد و باسواد شدن یک حرکت رو به جلو و یک حرکت علمی است و موضوعات زندگی را از جوانب مختلف تغییر دهد.

وی با اشاره به صدور فرمان تاریخی حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر تشکیل نهضت سواد آموزی، صدور این پیام را نشان‌دهنده اهمیت موضوع سواد و عنایت ویژه امام راحل به سواد آموزی دانست و گفت: فرمان تشکیل نهضت، خیزش برای ریشه‌کنی بی‌سوادی بود که در این پیام تاریخی، حضرت امام (ره) سوادآموزی را تکلیف همگان می‌داند.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در ارتباط با اهداف نهضت سوادآموزی عنوان کرد: بی‌سوادی موجب آسیب رسانی به اجتماع می‌شود و برای پیشگیری از آسیب‌های بی‌سوادی به جامعه همه وظیفه داریم با عزم ملی در این راه گام برداریم.

وی ادامه داد: آموزش و پرورش شهرستان قرچک با برگزاری جلسات شورای پشتیبانی، تشکیل کارگروه بهبود کیفیت و سایر کارگروه‌های مرتبط و جلسات توجیهی منظم با مدیران مدارس و آموزش‌یاران نهضت با آمادگی کامل سال تحصیلی را آغاز کرد.

نیکبخت تصریح کرد: در افق چشم‌انداز نظام جمهوری اسلامی ایران، سازمان نهضت سوادآموزی، نهادی کارآمد، اثر بخش و مکمل نظام آموزش رسمی است.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان قرچک در خاتمه با اشاره به مهمترین وظایف اعضاء کارگروه بهبود کیفیت سواد آموزی شهرستان قرچک، توانمند سازی نیروی انسانی، تدوین برنامه سالانه گروه شهرستان با توجه به خط مشی‌های مصوب، توسعه فعالیت‌های تبلیغی، بازدید از کلاس‌های سوادآموزی با محوریت کیفیت بخشی، برگزاری نشست‌های توجیهی و آموزشی اعضای گروه بهبود کیفیت و مستند سازی فعالیت‌ها را از جمله وظایف اعضاء بهبود کیفیت شهرستان قرچک عنوان کرد.