~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری ایسنا باقرزاده، در جلسه شورای پشتیبانی سوادآموزی شهرستان نیکشهر اظهار کرد: روی سخن ما با سه میلیون و 456هزار نفری است که در سرشماری سال 90 بی‌سواد شناخته شده‌اند و تاکنون نتوانسته اند در کلاسهای درس شرکت کنند.

وی بیان کرد: سوادآموزی زیر بنای توسعه فرهنگی و اجتماعی کشور است.

رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور ضمن تشکر از حضور پرشور نهادهای مردمی از قبیل شوراها، امامان جمعه و جماعت و دهیاران و اراده جمعی که در استان سیستان و بلوچستان برای ریشه کن کردن بیسوادی وجود دارد، خاطر نشان کرد: حذف بی‌سوادی و آموزش سواد زمینه ساز ارتقاء شاخصها و رشدفرهنگی جامعه است.

باقرزاده افزود: در جهت ارتقاء شاخص‌های سواد و حذف بی‌سوادی، دولت تهمیدات مادی و معنوی زیادی را در نظر گرفته است که این اقدامات در تمام نظامهای آموزشی جهان بی‌سابقه است.

وی ادامه داد: در بسته حمایتی دولت علاوه بر آموزش رایگان، تهمیدات تشویقی مناسبی برای حضور در کلاس درس درنظر گرفته تا در صورتی که فرد شخصاً به ادارات آموزش و پرورش مراجعه و در کلاس‌های سوادآموزی حضور یابد تحت پوشش این بسته‌های حمایتی قرار گیرد.

باقر زاده در این خصوص افزود: اقدامات تشویقی برای افراد آموزش گیرنده(بی سواد) و آموزش دهنده در نظر گرفته شده و این مشوق ها اکثرا مالی است، به طوری که اگر کسی داوطلبانه در دوره‌های نهضت شرکت کند مبلغ 600 تا 670 هزارتومان به او پرداخت خواهد شد.

باقرزاده گفت: اهرم تشویق برای کسانی که پدر، مادر، اقوام و خویشاوندانشان را باسواد کنند نیزجزء بسته فوق می باشد.

معاون وزیر و رئیس سازمان نهضت سواد آموزی کشور بیان کرد: ظرفیت مناسب شوراها بعنوان یک نهاد مردمی و ائمه جمعه و جماعات در جهت تشویق و ترغیب هر چه بیشتر به امر سوادآموزی می تواند این نهاد را هرچه بیشتر کمک کند.

وی خاطرنشان کرد: مخاطب اصلی دولت افراد بیسواد زیر 50 سال هستند که این افراد امسال و سال بعد را برای باسواد شدن فرصت دارند و اگر تا پایان 95 نتوانستند درامر باسوادی شرکت کنند مشمول محدودیت‌های اجتماعی قرار می‌گیرند.