پايگاه خبري تحليلي «پارس»- رییس سازمان بهزیستی کشور گفت: درحال حاضر ١٨٠هزار بیمار مزمن روانی در مراکز شبانه‌روزی سازمان بهزیستی نگهداری می‌شوند.

همايون هاشمي رییس سازمان بهزیستی کشور در گفتگو با پايگاه خبري تحليلي «پارس» اظهار داشت: هزینه نگهداری هربیمار مزمن رواني در مراكز بهزيستي در ماه بیش از یک‌میلیون‌تومان است. البته این یک وظیفه ناهمگن برای سازمان است و از آنجایی که وزارت بهداشت این وظیفه را در گذشته قبول نکرده است، برعهده ما گذاشته ‌اند.

وي در مورد تعداد بيماران مزمن رواني و ميانگين سني آنها گفت: میانگین سنی بیماران مزمن روانی تحت پوشش سازمان بهزيستي بين ٣٥ تا ٣٧سال است. حدود ٥٠٠هزارنفر بیمار روانی مزمن در سطح جامعه داریم.

رییس سازمان بهزیستی کشور در خصوص ساماندهي مراكز بازپروري زنان و دختران آسیب ‌دیده اجتماعی گفت: در شش‌ماهه اول ٩٣ در مراکز بازپروری زنان و دختران آسیب‌دیده اجتماعی نزدیک هزارنفر را ساماندهی کردیم و پنج‌ برابر این عدد در مراکز گذری و سرپایی خدمات گرفته‌اند. 

هاشمي افزود: بیش از ٨٦ درصد زنان خیابانی کارتن‌ خواب، معتاد و آسیب‌دیده هستند. اینها بیمار هم هستند و از یک یا دو بیماری رنج می‌برند.

رییس سازمان بهزیستی کشور در مورد سن زنان و دختران آسیب ‌دیده اجتماعی اظهار داشت: ٨٦ درصد برای بار اول پذیرش شده‌اند. ٣٤ درصد ١٥ تا ١٧سال، ٥٥درصد زیر ٢٠سال، ٣٠درصد ٢٠ تا ٢٩سال داشتند و شش ‌درصد هم زیر ١٥سال داشتند. 

هاشمي افزود: ٧٠ درصد تحصیلاتشان راهنمایی و کمتر بوده و ١٦درصد متاهل بودند، ٥١درصد مجرد، ٢٢درصد مطلقه، ٥٤٥نفر با والدین زندگی می‌کردند و ٩٨درصد بیکار بودند.