~~به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس شهید ابراهیم حیدری دهوئی در سال 1340 در روستای باب دهوئیه از توابع شهرستان بهاباد استان یزد به دنیا آمد؛ وی از زمان کودکی هوش سرشاری داشت و جزو شاگردان ممتاز بود.

شهید حیدری دوران تحصیل را با موفقیت گذراند و عشق و علاقه بسیار او به نشر علم و دانش، او را به وادی تعلیم و تربیت کشاند و در سال 1362 در آموزش و پرورش شهرستان بافق به عنوان مربی امور تربیتی پذیرفته شد.

وی با آنکه در دانشگاه کرمان در رشته شیمی قبول شده بود و با وجود داشتن فرزند کوچک، جهاد در راه خدا را بر خود واجب دانست و بارها در نبرد با دشمن بعثی حضور یافت و سرانجام در 23 اسفند سال 1363 در شرق دجله به آرزوی دیرینه خود رسید و به درجه رفیع شهادت نائل شد.

عصمت حیدری همسر شهید، مردم داری، ساده زیستی، توجه به فقرا و بیزاری از غرور و تکبر را از ویژگی‌های شهید می‌داند و در این خصوص می‌گوید: شهید حیدری، یک روز ظهر وقتی به خانه آمد، دیدم سرش را تراشیده است. گفتم «این چه کاری است که کردی؟» گفت «صبح که می خواستم بروم بیرون جلوی آینه خودم را دیدم و از خودم خوشم آمد، ترسیدم شیطان سراغم بیاید و از یاد خدا غافل شوم و باید این بت را می شکستم».

بخشی از وصیت‌نامه شهید:

سفارش می‌کنم شما را به اینکه یاد خدا باشید که اگر کسی خدا را نداشته باشد اما دنیا را داشته باشد فقیر است، ولی اگر کسی فقط خدا را داشته باشد غنی است؛ قلب‌هایتان را با معارف الهی روشن کنید و هیچ‌گاه امام امت را تنها نگذارید. پیرو واقعی ولایت فقیه باشید و صداقت و وفاداری خود را در عمل به امام نشان دهید.