~~به گزارس پارس ، به نقل از خبرگزاری فارس تناقض در ارائه آمار مجروحان و صدمه‌دیدگان در سوانح و تصادفات جاده‌ای از جمله مواردی است که در خبرها با آن مواجهیم؛ سازمان‌های چون پلیس راه، سازمان امداد و نجات و سازمان اورژانس از جمله نهادهایی هستند که در این زمینه به ارائه آمار می‌پردازند؛ آمارهایی که گاهی شهروندان را دچار چالش می‌کند، به طور مثال تصادفی که در ساعت 3 و 40 دقیقه بامداد روز 22 شهریورماه در محور سمنان به وقوع پیوست، یکی از این نمونه‌هاست.

20 مصدوم در تصادف اتوبوس با تریلی

خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مطلبی به نقل از سیدمصطفی مرتضوی، سخنگوی سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر با اشاره به این حادثه نوشت این حادثه ساعت 3:40 در کیلومتر 40 محور دامغان – شاهرود رخ داد و به دنبال آن 46 نفر آسیب و حادثه دیده‌اند.

وی با اشاره به 20 مصدوم این حادثه جاده‌ای گفت: سه نفر از مصدومان توسط کشیک امداد و نجات جهت ادامه درمان به مراکز درمانی منتقل شدند.

برخورد اتوبوس با تریلی در محور دامغان – شاهرود/ 35 نفر مجروح شدند

اما در جایی دیگر سرگرد سید مهدی جلالی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر از گزارش برخورد یک دستگاه اتوبوس مسافربری در ساعت 3:30 بامداد یکشنبه با یک دستگاه تریلی حامل روغن نباتی در لاین جنوبی 15 کیلومتری محور شاهرود - دامغان به مرکز فوریت‌های پلیسی 110 شاهرود خبر داد و افزود: مأموران پلیس، آتش نشانی، اورژانس و هلال احمر بلافاصله در محل حاضر شدند.

وی با بیان اینکه اتوبوس حامل مسافران شیراز به مشهد مقدس بوده است، تصریح کرد: مصدومان توسط نیروهای امدادی اورژانس و هلال احمر به بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود منتقل شده اند.

فرمانده پلیس راه شاهرود - آزادشهر علت سانحه را عدم توجه به جلوی راننده اتوبوس اعلام و به رانندگان وسایل نقلیه توصیه کرد تا برای حفظ جان خود و دیگر مسافران، بعد از هر یک ساعت و نیم رانندگی یک ربع استراحت کنند و از رانندگی در حالت خواب آلودگی جدا بپرهیزید.

جلالی یادآور شد: بیش از 570 کیلومتر از مسیر تهران – مشهد از استان سمنان می گذرد و خستگی و خواب آلودگی رانندگان به دلیل کویری بودن این محور، اصلی ترین دلیل سوانح رانندگی در این مسیر است.

معاون اورژانس و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود نیز در این گفتگو تعداد مصدومان این سانحه را 35 نفر ذکر کرد و افزود: این حادثه خوشبختانه فوتی نداشته است و حال عمومی 33 نفر از مصدومان خوب است و دو نفر نیاز به مراقبتهای ویژه دارند.

ناصر سلمان پور در خاتمه تصریح کرد: مصدومان هم اکنون در بخش اورژانس بیمارستان امام حسین (ع) شاهرود بستری شده اند.

35 نفر در برخورد تریلی با اتوبوس در مسیر دامغان - شاهرود زخمی شدند

محمود عامری رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شاهرود روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: این حادثه حدود ساعت 3 و 16دقیقه بامداد یکشنبه در 15 کیلومتری شاهرود حوالی نیروگاه برق این شهر رخ داد.

به گفته وی، بیشتر آسیب دیدگی ها از نوع شکستگی و تروما است.

عامری ادامه داد: این اتوبوس حامل کاروان خانوادگی و از شیراز به سوی مشهد مقدس در حرکت بود.

تصادف اتوبوس با تریلی 8 مصدوم داشته است

اما پس از بررسی همه تناقض‌ها و موارد مطرح شده از سوی همه مسئولان استانی و کشوری برای مشخص شدن تعداد واقعی مجروحان به سراغ رئیس پلیس راه کشور رفتیم.

سرهنگ محمدحسین حمیدی رئیس پلیس راه، در گفت و گو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس جزئیات این تصادف را به شرح ذیل اعلام کرد:

در ساعت 3و 40 دقیقه 22 شهریورماه یک اتوبوس ولوو در محدوده استان سمنان در محور دامغان به شاهرود به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی راننده، از پشت به تریلر اسکانیا برخورد می‌کند که در اثر این حادثه 8 نفر از هموطنان در سر صحنه مصدوم شده و به مراکز درمانی منتقل می‌شوند.

رئیس پلیس راه در پاسخ به پرسش دوباره فارس در مورد تعداد مجروحین و تفاوت موجود در ارائه آمار پلیس راه با سازمان‌های دیگر اظهار داشت: اظهارات مسئولین اورژانس دقیق نیست و سر صحنه این حادثه فقط 8 نفر مصدوم وجود داشته که سوابق آنها موجود است.

با توجه به اطلاعات اعلام شده از سوی رئیس پلیس راه راهور ناجا درباره تعداد مجروحان ضرورت توجه بیشتر مسئولان درخصوص اطلاع رسانی صحیح درباره تعداد مجروحان و حادثه دیدگان بیش از پیش مشخص می‌شود.