به گزارش پارس ، به نقل از خبرگزاری مهر گرمایش زمین یکی مشکلات اصلی و معضلاتی است که جامعه جهانی در سال های اخیر با آن رو به رو بوده است. به باور بسیاری از کارشناسان، این معضل که در پی بروز تغییرات آب و هوائی به وجود آمده است، ناشی از عملکرد سودجویانه و مخرب انسان در طبیعت و تغییر اکوسیستم ها و استفاده بیش از حد از سوخت های فسیلی و تولید آلاینده های جوی می باشد.

اگرچه در حال حاضر پدیده تغییرات آب و هوائی در سراسر جهان نمود داشته و بیشتر کشورهای دنیا با موضوع گرمایش کره زمین مواجه هستند ولی این مساله در برخی مناطق نمود بیشتری داشته و آثار مخرب آن محسوس تر است. یکی از این مناطق، جزایر واقع در اقیانوس آرام است که ساکنان آن در سال های اخیر با مشکلات آب و هوائی ناشی از گرمایش زمین رو به رو بوده اند.

باید در نظر داشت که پدیده گرمایش زمین سبب تسریع در روند ذوب یخ های قطبی شده و در نتیجه، سطح آب دریاها در سراسر دنیا افزایش پیدا کرده است. در حال حاضر اصلی ترین معضل پیش روی ساکنان جزایر اقیانوس آرام، افزایش سطح آب دریاها بوده و به همین دلیل دولت های مرتبط با این مناطق در یک بیانیه مشترک؛ خواهان ایجاد محدودیت و اعمال قانون های سختگیرانه جدیدی برای استفاده از سوخت های فسیلی و به ویژه زغال سنگ شده اند.