سخنان اخیر وزیر بهداشت درباره پرونده خون‌های آلوده با آمارهای ضد‌و نقیض و اظهارات نادرستی همراه بود.

اگرچه این پرونده در قوه قضاییه در حال پیگیری است اما متأسفانه تاکنون اتفاق خاصی رخ نداده و اظهارات چند روز پیش وزیر بهداشت حکایت از آن دارد که در پرونده خون‌های آلوده، مردم و قربانیان به حقشان نرسیدند. ایشان معتقدند که دولت ایران در مقابل دولت فرانسه در پرونده خون‌های آلوده اعاده دعوا کرده اما به نتیجه‌ای نرسیده است. این حرف کاملا نادرست بوده و اصلا دولت، شکایتی به محاکم بین‌المللی درخصوص پرونده خون‌های آلوده از فرانسه نداشته است. اگر این ادعای وزیر درست باشد باید حداقل پرونده‌ای در دادگاه ایران یا فرانسه وجود داشته باشد که بنده به‌عنوان وکیل پرونده کاملا بی‌اطلاع هستم! واقعیت این است که در صحنه بین‌الملل اقدامی برای احقاق حقوق مردم و قربانیان این حادثه انجام نگرفته و اگر شخصی نظری خلاف این را دارد اسناد و مدارکش را منتشر نماید. ظاهرا این دولت تمایل چندانی برای پیگیری این پرونده در محاکم بین‌المللی ندارد.

وزیر محترم بهداشت در بخشی از سخنانشان اعلام کردند که سالانه مبلغ 16میلیارد تومان به قربانیان پرونده خون‌های آلوده پرداخت می‌شود که مجموع این مبالغ در طول این 10سال حدود 160میلیارد تومان می‌شود، درحالی‌که دولت در این مدت جمعا شاید 40میلیارد تومان به قربانیان پرداخت کرده باشد. بنابراین، این آمار غلط حکایت از اطلاعات نادرستی دارد که به وزیر محترم داده شده است. وزیر بهداشت مدعی شده حدود 2سال پیش با رئیس قوه قضاییه درباره وضعیت پرونده خون‌های آلوده صحبت کرده و رئیس دستگاه قضا نیز با وزیر محترم هم‌عقیده بوده است! البته آقای دکتر قاضی‌زاده به اینکه رئیس محترم قوه در چه موضوعی با ایشان هم عقیده بوده اشاره نکرده است. اگر ایشان به رسیدگی دعاوی مردم در کشور اشاره دارد که رئیس دستگاه قضا حق ندارد با یک طرف دعوا که مردم از آنها شاکی هستند هم عقیده باشد.

انتظار می‌رود تا دستگاه قضا نسبت به این اظهارات وزیرمحترم بهداشت واکنش نشان دهد. وزیر محترم بهداشت همچنین مدعی شده که این پرونده حاشیه‌های نابجای اقتصادی داشته و منبع درآمدی برای برخی افراد شده است. این کنایه دکتر قاضی‌زاده هاشمی مربوط به بنده که وکالت این پرونده را برعهده گرفتم می‌شود. به هرحال وضعیت خانه و زندگی بنده و دکتر قاضی‌زاده هاشمی برای مردم مشخص است و نیازی به توضیح بیشتر نیست. مگر بنده ایدز و هپاتیت را به ایران منتقل کردم که از کنار آن درآمد‌زایی کرده باشم. مردم به قوه قضاییه شکایت کردند و بنده هم وکالت این پرونده را قبول کردم. سخنان وزیر بهداشت تبعات دنیوی و اخروی برایشان خواهد داشت و امیدوارم ایشان در آینده با دقت بیشتر و اطلاعات کامل تری اظهارنظر کنند.

* عضو شورای شهر