به گزارش پارس به نقل از مهر، دکتر بهزاد پوپک در نشست خبری که ظهر دوشنبه برگزار شد، افزود: طرح اعتبار بخشی آزمایشگاههای کشور با استقرار استانداردهای ابلاغ شده آزمایشگاه مرجع سلامت وزارت بهداشت، از چهار سال پیش آغاز شده است و البته درباره درصد خطاهای آزمایشگاهی نوساناتی وجود دارد که به شرایط بیمار، فناوری و کیت های آزمایشگاهی بستگی دارد. وی اضافه کرد: در ۱۵سال گذشته با وجود تحریمهایی که کشور با آن روبرو بوده است، شاهد پیشرفت قابل ملاحظه ای در حوزه هایی از علوم آزمایشگاهی که ضعف داشته ایم، بودیم.

پوپک با اشاره به نقش انجمن های آزمایشگاهی در اجرای طرح اعتبار بخشی آزمایشگاههای کشور؛ گفت: این اقدام حرکتی مستمر و رو به جلوست و موجب تغییراتی فزاینده شده است و بالاترین استاندارد از آن آزمایشگاهی است که از آزمایشگاه مرجع سلامت لوح کیفیت دارد.

وی یادآور شد: استانداردها در زمینه های مختلف در ایمنی، کنترل تجهیزات و نگهداری، آموزش کارکنان و تایید صلاحیت، تضمین کیفیت و حیطه های مختلف است و بر اساس چک لیست های تعیین شده آزمایشگاه ها ارزیابی می شود.

پوپک، وضع علوم آزمایشگاهی کشور را در منطقه بسیار مطلوب توصیف و اضافه کرد: نگاه آزمایشگاه مرجع سلامت به استانداردهای روز دنیاست و ما در حوزه دانش علوم آزمایشگاهی همپای کشورهای پیشرفته در حرکتیم.

رئیس انجمن دکترای علوم آزمایشگاهی ایران خاطر نشان کرد: برخی تجهیزات و کیت های علوم آزمایشگاهی را از کشورهای دیگر تامین می کنیم.

کنگره علوم آزمایشگاهی از ۲۸ تا ۳۱ فروردین ۱۳۹۳ در مرکز همایشهای رازی برگزار خواهد شد.