به گزارش پارس به نقل از فارس، همایون هاشمی رئیس سازمان بهزیستی کشور در مراسم رونمایی از نخستین بازی رایانه ای آموزش مهارت های زندگی در راستای پیشگیری از اعتیاد تحت عنوان « سرزمین آژمان» برگزار شد، اظهار داشت: هزینه های اطلاع رسانی همیشه کمتر از هزینه های مداخله و مقابله بوده است و باید به سمت اطلاع رسانی در سطح جامعه گام برداریم.

وی تصریح کرد: مداخله در فاز یک پیشگیری با استفاده از ابزارهای جدید مورد توجه سازمان بهزیستی است که در این بخش با استفاده از ظرفیت های فضای مجازی اقدامات گسترده ای را انجام داده است.

هاشمی با بیان اینکه هیچکس از ابتلا به آسیب های اجتماعی واکسینه سینه نیست، گفت: آسیب های اجتماعی همیشه یک سرطان اجتماعی محسوب می شود و دست اندازی شدیدی را برای سلامت جامعه به ویجود می آورد و در واقع آسیب های اجتماعی ام المصائب است.

رئیس سازمان بهزیستی کشور با تاکید بر اینکه این سازمان در مرحله اول اقدام به توزیع سی دی های بازی رایانه ای آموزش مهارت های زندگی در راستای پیشگیری از اعتیاد تحت عنوان « سرزمین آژمان» کرده است، گفت: برای مرحله آزاد ۲۰۰ میلیون تومان هزینه شده است که البته قرار است این رقم پس از درآمدهای حاصله از فروش این سی دی مجددا به سازمان برگردد.

هاشمی با اشاره به ویژگی های بازی سرزمین آژمان، گفت: این بازی با قابلیت خاص و طراحی مرتبط با فرهنگ عمومی شکل گرفته است به طوری که این بازی برای کودکان بین ۹ الی ۱۴ سال پیش بینی شده است.

وی از توزیع سی دی های « سرزمین آژمان» در مدارس و مهدهای کودک خبر داد و گفت: بزودی ۷ سی دی جدید از سوی سازمان و همکاری شرکت های خصوصی در حوزه اطلاع رسانی آسیب های اجتماعی و بویژه اعتیاد توزیع خواهد شد.

به گزارش فارس در ادامه این مراسم فیروزآبادی قائم مقام وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی توجه ویژه ای را به شناسایی آسیب های اجتماعی و رفع آنها دارد، اظهار داشت: در این راستا برنامه های خوبی در این وزارتخانه و همچنین با همکاری سازمان بهزیستی تدوین شده است.

وی تصریح کرد: سازمان بهزیستی به عنوان یکی از دستگاه های مهم در عرصه پیشگیری از آسیب های اجتماعی اقدامات مختلفی را در بخش کاهش آسیب های اجتماعی و بویژه اعتیاد انجام داده است.

فیروزآبادی در ادامه با اشاره به سیاست های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استفاده از ظرفیت های فضای مجازی برای ارائه خدمات بیشتر به جامعه گفت: در این زمینه تحولات خوبی صورت گرفته است به طوری که نخستین تلفن بانک جهت اطلاع رسانی بیمه شدگان عشایر و روستائیان در نوزدهمین نمایشگاه الکامپ رونمایی شد.

به گزارش فارس، از ویژگی های نخستین بازی یارانه ای آموزش مهارت های زندگی در راستای پیشگیری از اعتیاد « سرزمین آژمان» می توان به اولین تجربه ساخت بازی با همکاری بخش دولتی و خصوصی، تنوع صدا بر اساس تعداد و کاراکترها اشاره کرد.