به گزارش حوزه ورزشی پارس نیوز، تیم امید رفته رفته به صعود به المپیک و شکستن طلسم 40ساله نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود. در این راه پر پیچ و خم، دشوار و البته غیرقابل پیش‌بینی تیم قوی و ضعیف فرقی ندارد و اگر ملی‌پوشان امید ایران می‌خواهند نام‌شان در تاریخ نوشته شود، باید بتوانند در این راه پر پیچ و خم به درستی حرکت کنند. حالا که امیدهای ایران باید در مرحله یک چهارم نهایی مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا و انتخابی المپیک 2016 ریو با ژاپن دیدار کنند، همه را به نوعی ترس برداشته است، اما شجاعت باید در چنین میدان‌هایی نمایش داده شود.

به گفته محمد خاکپور هدف تیم امید در این مسابقات فراتر از کسب سهمیه المپیک بوده و ایران می‌خواهد جام قهرمانی این مسابقات را بالای سر ببرد. حالا فوتبال ایران سدی بزرگ را بر سر راه خود می‌بیند و تیم خوب ژاپن را در مرحله یک چهارم نهایی پیش‌رو دارد، تیمی که در رده امیدها هم سطح بالایی دارد، اما باید توجه داشت که قطعاً هیچ تیمی شکست‌ناپذیر نیست. ژاپن در جام ملت‌های 2015 آسیا هم امید زیادی برای قهرمانی داشت، اما در نهایت مقابل اماراتی شکست خورد و حذف شد که در دیدار با ایران شکست خورده بود. این اتفاقات است که فوتبال را غیرقابل پیش‌بینی کرده و مسلماً امیدهای ایران باید با سری بالا و بدون ترس راهی زمین شوند تا با انجام بهترین بازی خود به جمع چهار تیم برتر مسابقات برسند.

امیدهای ایران در حالی از ساعت 17 روز جمعه به دیدار ژاپن می‌روند که در مرحله گروهی رقابت‌ها دو پیروزی و یک شکست در کارنامه‌شان ثبت شد. در این سه دیدار ترکیب تیم ایران با تغییرات زیادی همراه بود و هرکدام از این ترکیب‌ها ایرادهایی داشت، اما مسلماً توانایی‌های کادرفنی و بازیکنان امید ایران را باید در دیدار با ژاپن ببینیم. این دیدار مسلماً حساس‌ترین دیدار ایران چه به لحاظ فنی و چه به لحاظ مسابقاتی است و به همین دلیل کادرفنی تیم امید با کسب تجربه از سه بازی قبلی بهترین ترکیب را برای دیدار مقابل ژاپن استفاده خواهد کرد. مسلماً نقش بازیکنانی مانند محمدرضا اخباری، روزبه چشمی، حسین کنعانی‌زادگان، علی کریمی، میلاد محمدی و مهدی ترابی که سابقه دعوت و بازی در تیم ملی بزرگسالان را دارند، در بازی با ژاپن به کمک تیم امید می‌آید. بازیکنان توانایی مانند مهرداد محمدی، میلاد کمندانی، احسان پهلوان و ارسلان مطهری هم بازیکنان تأثیرگذاری هستند که با قرار گرفتن کنار هم می‌توانند برای ژاپن دردسرساز شوند.

تیم امید ایران اگر بتواند از سد محکمی به نام ژاپن عبور کند، راه زیادی را برای صعود به المپیک طی کرده است. در این صورت بین چهار تیم برتر قرار خواهد گرفت و در چنین شرایطی برای المپیکی شدن 75 درصد شانس دارد. حالا بهترین فرصت برای حضور فوتبال ایران در المپیک است و مسلماً چشم امید همه به نورچشمی‌های این روزهای فوتبال ایران است تا بلکه بتوانند تاریخ‌ساز شوند.