پایگاه خبری تحلیلی «پارس»- عباسی- در آستانه سالگرد عروج ملکوتی حضرت امام خمینی (ره) و در اوج توجهات امت حزب الله به خاطرات آن عزیز سفر کرده ، شاهد نقل قول یکی از اصحاب فتنه از جناب صانعی در اعلام برائت ایشان از گذشته خود در بد رفتاری !!!با مرحوم سید کاظم شریعتمداری در 35 سال قبل و استنباطی اخلاقی از این برائت بعنوان درس برای طلبه های جوان تندرو ( به زعم ایشان) به عمل آمده است که به تعبیر راوی خاطره مویدی بر خلوص آقای صانعی است ! نقل قول جناب صانعی به شرح ذیل است : 

"در قضایای مربوط به مرحوم آیت الله العظمی شریعتمداری من خیلی جوانتر از حالا بودم از کوچه ای که ایشان از منزل میامدند تا دارالتبلیغ من در مسیر مقابل حرکت میکردم چشم در چشم ایشان میشدم و برای نشان دادن بغض ، تحقیر و مخالفتم به ایشان سلام نمیکردم حالا بعد از 35 سال گاهی که سری به مدرسه فیضیه میزنم این طلبه های جوان تندرو عینا آن رفتار را با من میکنند ، سبحان الله ! این روزها که برخی از سربغض و برای تخریب این حرفها را در مورد من میزنند به این فکر میکنم که تاوان کدام رفتار را میدهم / این را برای تنبه خودم و شما برادران و خواهران گفتم که مراقب خودمان باشیم !"

درس اخلاق فوق که بیشتر به مواضع"مارکسیست های پشیمان"توبه نویس دهه 50 شمسی شبیه است یادآوری چند تذکر خدمت جناب صانعی را ضروری مینماید: 

1- اگر پرونده ساواک و همکاری های آقای شریعتمداری با رژیم پهلوی در به حاشیه بردن و بایکوت نهضت امام را فراموش کرده اید ، آیا همکاری ایشان با کودتای خونین و بنیان کن صهیونیستی  که عناصر سیاسی نظامی دیگری نیز در ارتباط با آن  دستگیر وتحویل چوبه های دار شدند و قصد بمباران محل سکونت حضرت امام و تحویل کشور به آمریکا و اسرائیل را داشتند را نیز فراموش کرده اید؟ 

2-  محوریت فرزند ایشان حسن آقا در همکاری با جریانات کینه توز صهیونیستی  را که هنوز هم ادامه دارد یادتان رفته؟ آیا خودشما در سالهای آغازین انقلاب بعنوان یک روحانی و مقام قضایی بارها نگرانی خود را از همراهی این اولین نمونه از نسل"آقازاده"ها با دشمن را ابراز نکرده بودید؟ منابع نامحدود مالی به تاراج رفته توسط وی که بیش از 38 سال در خارج صرف ضدانقلاب میشود و گویا تمامی ندارد را بخاطر نمیاورید از کجا تامین شد؟ حمایت شما از"آقازاده"های مشابه در ایام فتنه اخیر را هم باید فراموش کنیم؟

3- آیا بیان خاطرات مستند مرحوم حجت الاسلام محمد هاشمیان از وقایع 15 خرداد و همدستی جناب شریعتمداری از طریق مهره صهیونیستی"مظفر بقایی"با دربار در طرح اعدام حضرت امام پس از دستگیری ایشان که به برکت هشیاری علما و همین نوع طلبه های جوان تندرو که خنثی گردید را فراموش کرده اید؟ متن کامل این خاطرات در روزنامه اطلاعات شماره 17807 مورخ 15 بهمن سال 1364 به چاپ رسیده مراجعه ای بفرمایید .

4- عقب نشینی از مواضع انقلابی توسط شما تا کجا ادامه دارد؟ آیا حد یقفی برای آن متصور هستید یا سرنوشتی چون شیخ علی تهرانی ها در پیش روی شماست؟ او هم انقلابی نشان میداد و کتاب اخلاق مینوشت خوب هم مینوشت یادتان رفته که وقتی حکم امام جمعه تهران برایش صادر نشد حتی ملاحظه امام را هم نکرد؟ شما که در سالهای دهه 70 در چانه زنی با مسئولین بیت حضرت آقا جهت دریافت مجوز ملاقات خارج از ضوابط تشریفاتی و نوبت سایرین بودید وخودرا از همه انقلابی تر میدانستید ! شما که وقتی رئیس جمهور وقت به قم برای دیدار مراجع میامد شرط میکردید که اگر فلان مرجع را که به زعم خود انقلابی نمیدانید ملاقات کند اجازه ورود به بیت خود را نمیدهید و کار به آنجا کشیده بود که هر وقت رئیس جمهور وقت که از بد حادثه او هم در آزمون های روزگار بشدت مردود شده به قم میامد شما قم را به بهانه ای ترک میکردید تا شما را نبیند مگر به شرط شما در عدم انجام ملاقات با مرجع کمتر انقلابی به زعم خود تمکین کرده باشد؟!

5- آیا صدور دستورات فرا منطقه ای خود بعنوان دادستان کل برای مجاهدین انقلابی"حزب الله  لبنان"را در آغازین سالهای دهه 60 فراموش کرده یا از آنها نیز اعلام برائت مینمایی؟

6- آیا تعابیر تند و از موضع انقلابیگری خود نسبت به کوتاهی های اصحاب کنونی حصر را در آن دوران نثارشان میکردید فراموش کرده اید؟

براستی شما را چه شده که حالا شعار میرحسین !!!! را انقلابی و مقدس مینامید !!

با آخرین مواضعتان نسبت به اعلام پشیمانی از ترش رویی خود با آقای شریعتمداری که آن را در حد سلام نکردن هم تنزل داده اید آیا دیگر بار به خود اجازه خواهید داد پشت مواضع حضرت امام موضع بگیرید؟

جناب آقای صانعی بجای اینهمه رطب و یابس گفتن کمی پیرامون خود تامل کنید و خناسانی که اینگونه شما را با تحریکات خود به بازی گرفته اند بشناسید اگر اینگونه ادامه یابد دیگر چیزی برای شما باقی نمیگذارند و باید از همه گذشته و باورهایتان اعلام برائت کنید.