به گزارش پارس به نقل از باشگاه خبرنگاران، هافینگتن پست در گزارشی نوشت: اگر قدرتهای جهانی، بخصوص 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل نقش خود را در ایجاد گروه تروریستی داعش نپذیرند، نباید قول آنها را برای نابودی این گروه تروریستی جدی گرفت. اگر این کشورها همچنان بهای جنگ با گروه داعش را در خصوص ظرفیت استخدام و بسیج اعراب سنی انکار کنند، عربهای شیعه را در دامی بزرگ گرفتار خواهند کرد. مبارزه با داعش، خطر اقدامات تلافی جویانه این گروه تروریستی را علیه دیگر کشورها افزایش می دهد.

 
به نوشته این وبسایت، اگر 5 عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل همچنان سر خود را مانند کبک در برف فرو ببرند و تظاهر کنند هیچ نقشی در گسترش گروه تروریستی داعش نداشته اند، حملات وحشیانه به کشورهای دیگر نیز نفوذ می کند. در حال حاضر حملات تروریستی پس از پاریس، دامان کالیفرنیا را گرفته است و به زودی نیز به لندن، مسکو یا حتی پکن و واشینگتن راه میابد.
 
هافینگتن پست همچنین مدعی شد: کشورهای عربی از خلیج فارس گرفته تا آفریقای شمالی، همه به همراه ایران، ترکیه، رژیم صهیونیستی، پاکستان و دیگر کشورها مسئول قدرت بخشیدن به داعش هستند. هیچکس در گسترش این گروه تروریستی بی گناه نیست. همه از داعش برای تحقق اهداف خود استفاده کردند. مشکل اصلی اینجاست که همه این قدرتهای جهانی تا زمانی که جنگ در کشور خودشان رخ نداده و تنها عراق، سوریه، لیبی و یمن را درگیر کرده است، آسوده خاطر هستند؛ اما پذیرش اشتباه برای جلوگیری از نتایج مصیبت بار تنها راه نجات است.
 
هافینگتن پست در ادامه این گزارش به اظهارات ضد اسلامی "دونالد ترامپ،" نامزد جمهوری خواه انتخابات آتی آمریکا پرداخت و افزود: وحشت آمریکایی ها از تکرار حادثه دلخراش 11 سپتامبر یکی از دلایلی است که دونالد ترامپ توانسته با این اظهارات طرفداران بیشتری جذب کند. حملات سان برناردینو یکی از نخستین موارد حمله در خاک آمریکا پس از حملات القاعده به نیویورک و واشینگتن در 14 سال پیش محسوب می شود.
 
این وبسایت همچنین به بررسی نقش رئسای جمهور آمریکا در گسترش جنگ های منطقه ای پرداخت و نوشت: آمریکا در ادوار مختلف منجر به گسترش گروه های تروریستی و افزایش درگیری های فرقه ای شده است. در زمان ریاست جمهوری "رونالد ریگان،" جنگ ایران و عراق شدت گرفت. آمریکا با حمایت از صدام حسین منجر به ایجاد جنگ فرقه ای میان این دو کشور شد. پس از آن در زمان "جورج بوش،" جنگ دوم خلیج فارس آغاز شد. "جورج دبلیو بوش" نیز در زمان تصدی خود دو جنگ سهمگین در افغانستان و عراق به راه انداخت. در واقع آمریکا با این کار قصد داشت اقدامات ایران را در جنگ ایران و عراق تلافی کند. این مسئله منجر به تضعیف ارتش عراق و گسترش گروه تروریستی داعش شد. پس از آن "باراک اوباما" به همه اقدامات تنش زای ایران در عراق، سوریه، یمن و لبنان بی توجهی کرد. وی حتی به ایران حق ساخت سلاح هسته ای را اعطا کرد. همه این اقدامات به درگیری های بیشتر میان فرقه های شیعه و سنی افزود. 
 
هافینگتن پست در انتها در ادعایی گستاخانه نوشت: واشینگتن باید به حمایتهای خود از دولت ایران پایان دهد؛ زیرا این کشور قصد نفوذ و رهبری درخاورمیانه را دارد.