به گزارش پارس به نقل از ایرنا، مردم خشگمین خطاب به 'الکساندر ووچیچ' نخست وزیر صربستان در حالی که به او و هیات همراهش سنگ پرت می کردند، گفتند: 'ووچیچ خارج شو'.

حسین کاوازوویچ رییس العلمای جامعه اسلامی بوسنی و هرزگوین معترضین به حضور نخست وزیر صربستان را به خویشتن داری و متانت فرا خواند.

بر اساس خبرهای دریافت شده، نخست وزیر صربستان که چند سنگ به طرف وی پرتاب شده بود موفق شد با هیات همراه محل پوتوچاری در بوسنی و هرزگوین را به طرف صربستان ترک کند.

ایویتسا داچیچ وزیر امور خارجه صربستان نیز در این رابطه حمله به نخست وزیر این کشور را به شدت محکوم کرد و این حمله را به تمامی صربستان و سیاست صلح و همکاری های منطقه ای خواند.

به مناسبت بیستمین سالگرد فجیع ترین جنایت در اروپا پس از جنگ جهانی دوم در منطقه سربرنیتسا که حدود 8 هزار مرد مسلمان قربانی شدند، بیش از 50 هزار نفر از شهروندان بوسنی و هرزگوین و همچنین مقامات کشورهای خارجی از جمله نماینده ویژه کشورمان برای ادای احترام به قربانیان در منطقه پوتوجاری حضور داشتند.

در این مراسم، اجساد 136مسلمان از قربانیان این حادثه در سال 1995 میلادی که هویت آنها با آزمایش های تخصصی مشخص شده بود، با حضور بازماندگان قربانیان و ده ها شهروند سربرنیتسا و دیگر مناطق بوسنی و هرزگوین و همچنین نمایندگان کشورهای خارجی در قبرستان پوتوچاری با اجرای آیین مذهبی به خاک سپرده شدند.

شهر سربرنیتسا که اکثریت آن را مسلمانان تشکیل می دهد به عنوان منطقه امن تحت حفاظت سربازان هلندی سازمان ملل متحد در یازدهم ژوئیه 1995میلادی توسط نیروهای صرب به فرماندهی ژنرال «راتکو ملادیچ» بدون مقاومت نیروهای هلندی سازمان ملل که از این منطقه به عنوان منطقه امن حفاظت می کردند، تصرف شد.